25. Semangat

7.9K 32 0
                                    

1 bulan kemudian

"Sherri, sa rasa sa mau pindah balik pigi Sabah. Kerja sana di KK pun OK bah kan. Malas sudah sa di sini. Nanti kau carilah kawan untuk ganti sa bayar sewa rumah ni."

Sherri terdiam.

Ya.. Semenjak Aina balik dari bercuti di resort itu, dia menjadi pendiam. Tidak pergi kerja. Berkurung di rumah. Yang peliknya majikan mereka merangkap tunang kepada Aina juga tidak bertanya apa-apa tentang Aina.

Bukan dia tidak cuba bertanya Aina. Tapi Aina sering mengelak. Kadang-kadang langsung tiada kesempatan. Aina akan ke kelab malam bila Sherri shift malam. Dan sebelah pagi dia akan berkunci dalam biliknya. Tapi makanan dan bekalan untuknya sentiasa ada tersedia. Itu sikap Aina yang dipujinya. Nakal-nakal perangainya pun, Aina tidak pernah lupa menyediakan makanan dan bekalan untuk dibawa pergi kerja dan mengemas rumah sewa mereka. Sedangkan dia sendiri malas. Tetapi Aina tidak pernah mengeluh.

"Sherri!!!!" Terperanjat Sherri.

"Malam ni jom kasi kawan sa clubbing. Lama kita tia lepak-lepak kan..? Malas ba sa tiada jaga sa kalau sa moginum.."

"Sa ingat kau tia mau kawan sa sudah ou Aina.." Sherri acah-acah terharu.

"Sa kasi telanjang kau sana!!"

Mereka berpelukan dan ketawa.

"Aina, janganlah balik Sabah. Carilah kerja lain di sini. Nanti tiada siapa mau kasi masak sama kasi siap lutu sa pigi karaja." Sherri bermanja.

"Mengada-ngada!" Balas Aina.

"Jadi malam ni? On????"

"On!!!!!! Aramaitiiiiiii!!!!!" Jerit Sherri.

**moginum=minum arak
**lutu=bekalan makanan
**karaja=kerja
**aramaitiiii=kalau di Sabah, perkataan ni selalu digunakan jika ada parti keramaian.  Orang-orang akan menjerit perkataan ini.

Masa SilamWhere stories live. Discover now