35. Fobia

5.3K 27 0
                                    

Aina terjaga dari tidur. Dia bangun. Dia terkejut bila mendapati dirinya tidur tanpa seurat benangpun membaluti tubuh montoknya. Keadaan katil itu juga agak berselerak. Bikini hitam yang dipakainya semalam ada di atas lantai.

Dia duduk dan mengingati kejadian malam tadi. Dia lalu menangis.

"Apa yang sa buat..?"

Dicapainya handphone.. Masih tiada sebarang chat dari tunangnya masuk di aplikasi WhatsApp.

Dia meletakkan handphone itu kembali di atas meja sisi katil itu. Tubuhnya masih berbogel. Sisa tompokan air mani Nazri jelas terlihat di cadar putih itu.

"Apa yang sa buat semalam??? Sampai hati kau Nazri. Kau ugut sa macam-macam. Kenapa sa kalah dengan rayuan kau semalam? Luq, sa minta maaf. Sa bukan perempuan yang baik untuk kau Luq.." Airmata wanitanya terus merembes keluar.

Dia bangun dari katil itu. Pinggangnya terasa sakit. Mungkin disebabkan henjutan kuat Nazri semalam. Dia membuka cadar, sarung bantal dan selimut yang ada di katil itu. Digulungnya kemas.

Dia menghubungi receptionist untuk meminta house keeping melakukan service penukaran cadar.

Dia segera mandi membersihkan badannya yang dikerjakan semalam oleh Nazri bekas kekasihnya itu. Pintu bilik dibiarnya tidak berkunci supaya memudahkan biliknya dikemas.

Selesai mandi, dilihatnya bilik itu sudah kemas dan wangi. Aina hanya tersenyum tawar.

"Sa tia boleh lama di sini. Sa mesti balik. Macam-macam boleh terjadi." Aina sudah mengambil keputusan untuk meninggalkan resort itu.

***

"Arrggggghhhhhhhhhh!!!! Kenapa sa teringat lagi pasal tu??!!!!"

Aina memadam lampu dalam biliknya dan terus memejam matanya.

Masa SilamWhere stories live. Discover now