Bab 6🐾

2.8K 431 39
                                    

Love Hate | 06


LANGKAH kaki Sofia dengan megahnya melangkah masuk kedalam bangunan Blanc En Eclare yang sedang sibuk itu.

Hari ini ada meeting besar- besaran dengan beberapa syarikat pakaian yang lain seperti Celine, Saint Lauren serta Dior. Tiga jenama pakaian gergasi yang mahu mengadakan fashion show bertempat di Seoul Plaza di Korea.

Jenama pakaian Sofia terpilih untuk menjadi pengurus Fashion show yang akan diadakan tiga minggu dari sekarang.

Event yang bagi Sofia agak besar untuk diuruskan, tapi dia berpengalaman dalam hal seperti ini. Jadi, tak ada masalah untuknya.

“Marissa, where's Emily? Saya ada benda kecil nak bincang dengan dia.” ujar Sofia bila dia melangkah masuk kedalam pejabat.

Emily, selaku pengurus kanan dan juga pengurus bahagian marketing itu dicarinya. Laju Marissa menepuk bahu Emily yang sedang leka membaca E-mail dari pelanggan.

“Bos panggil wei.”

“Ha? Jap.” Emily membiarkan komputer terpasang sementara dia mencari- cari buku notanya untuk mencatat segala arahan dari bosnya itu.

“Cik Sofia? There's anything I can help?” soal Emily, diikuti dengan Marissa yang membawa masuk beberapa fail penting serta sketch design terbaharu untuk di approve Sofia.

Have you heard the news?” soal Sofia dengan wajah yang teruja.

About.. em our company that have been selected by big 3 company to organised a big fashion show event?” jawab Emily dan disambut anggukan dari Sofia. Melebar senyuman ketiga- tiga mereka.

Congrats, miss.” ucap Marissa dan Emily serentak. Sofia membalasnya dengan anggukan.

This month gonna be a busy month for us. So, esok kita akan buat meeting dengan para pekerja serta wakil dari setiap jenama pakaian tu. Make sure, semua orang hadir. Saya tak nak ada alasan.” ucap Sofia.

Kedua wanita itu mengangguk- angguk.

“Em.. Miss, ini design terbaharu yang Cik Sofia minta hari tu. James dah siapkan semalam.” Marissa menayangkan sekeping sketch dihadapan Sofia.

“Oh, just put it on my desk. Saya akan teliti dia sekejap lagi-” ucapan Sofia tergendala bila interkom diatas meja kerjanya itu berbunyi.

Maaf menganggu Cik Sofia, tapi saya nak maklumkan sesuatu. Ada seorang lelaki di lobi nak jumpa Cik Sofia. Err.. dan kereta Cik Sofia dah kena tarik.

“What?!”

Laju Sofia berlari keluar dari pejabatnya sebelum masuk kedalam lift, butang ground floor ditekan dan tak sampai beberapa minit, Sofia sudah berada di lobi.

“Apa awak buat dengan kereta saya?!” soal Sofia sedikit geram bila melihat keretanya sudah ditarik.

Matanya tajam memandang wajah kacak Jeon Jungkook yang sedang tersenyum manis itu.

Selangkah demi selangkah kaki lelaki itu menghampiri Sofia hingga dia betul- betul berada dihadapan gadis itu.

“Sayang jangan risau, saya dah bawa kereta awak ke bengkel untuk di- repair. Saya dah bayar semuanya, sayang jangan risaulah” terang Jungkook tenang- setenangnya.

“Saya cakap saya tak perlukan-”

But I don't care. Macam yang saya cakap semalam, sayang buatkan saya serba salah.” balas Jungkook. Matanya mengamati segenap wajah milik gadis kacukan itu.

Gadis itu masih nampak cantik walaupun ketika sedang marah.

“Berapa lama kereta saya kena baiki? Bila saya boleh ambil?”

About a month.

A month?!” terjerit kecil Sofia jadinya. Jungkook ketawa.

“Kenapa lama sangat?”

Listen sayang, kereta awak tu jenama antarabangsa. Jadi ia akan ambil masa yang agak lama untuk dibaiki, peralatan untuk baiki kereta awak perlu di import.” terang Jungkook.

Terlepas akhirnya keluhan pada bibir Sofia.

“Habis tu saya nak balik naik apa?!” dengan geram Sofia menyoal.

Saja dia menyoal, dia boleh aje call grab, taxi or abangnya Jimin itu untuk mengambilnya. Tapi dia still tak puas hati dengan tindakan meluru Jungkook.

“Balik dengan saya. Saya akan jemput awak, call me when you need me. Saya dengan relanya akan jadi driver tak berbayar untuk gadis cantik seperti Cik Sofia ni.” bisik Jungkook.

Tapak tangan gadis itu dicapainya sebelum dia cium sekilas. Laju Sofia tarik tangannya. Jungkook senyum nakal, dia kenyitkan mata lalu melangkah ke tempat letak kereta.

“Tunggu saya ya, sayang!” ucap Jungkook sebelum masuk kedalam kereta lalu memandu pergi.

“Ergh! Degil betullah!”

.

Heyyo🙋

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now