Bab 10🐾

2.8K 394 32
                                    

Love Hate | 10



S

UASANA didalam milik mesyuarat senyap bila bos mereka, Sofia sedang diam meneliti laporan bulanan yang baru sahaja dibentang tadi.

“How many time should I tell you?” soal Sofia sedikit tegas. Para pekerjanya cuma menundukkan wajahnya. Sofia meletakkan kertas kerjanya diatas meja.

“Macam mana kita nak handle event yang besar untuk syarikat lain kalau masalah dalam syarikat kita sendiri kita tak dapat nak selesaikan?” soalnya.

Marissa, Emily, Eally, Jiwoo, Anna serta para pekerjanya yang lain cuma mampu mengetap bibir dan berdiam diri.

Yalah, walaupun bos mereka si Sofia ni nampak lemah lembut dan sopan budi bahasanya. Tapi bila dia dah marah, ha kau. Diam jelah jawabnya.

We have trying to fix this problem miss. But-

But?

There's some technical issue at that time, I want to fix it quickly but I can't. We're running out of time.” balas Eally, wajahnya sedikit frustasi dengan kelemahan dirinya.

Sepatutnya perkara itu sudah siap dua hari yang lalu, namun dia menghadapi sedikit masalah teknikal pada hari itu juga. Kepenatan bekerja seharian buatkan dia terlupa akan masalah itu. Hasilnya? Ya, itulah hasilnya. Zero.

“I want you to fix this, as soon as possible!” ucap Sofia, keningnya diurut. Eally dengan perlahan mengambil fail tersebut sebelum melangkah ke tempatnya.

Sofia bukan tak nak berlembut, tapi kalau dia berlembut, akan ada yang cuba pijak kepala. Well, you know right?

“Miss Sofia, about the shirt sketch that I sent to you, I've put more detail on it. So I hope you take a look.” ujar James, untuk 'menyejukkan' suasana didalam bilik mesyuarat tersebut.

Kertas yang terdapat lakaran baju itu dia serahkan pada Sofia. Gadis itu meneliti lakaran tersebut dengan lebih teliti, mata dikecilkan sebelum seketika kemudian dia mengangguk kecil.

Good, put it on my desk and-

Baru saja Sofia mahu meneruskan kata- katanya, interkom yang berada diatas mejanya berbunyi bip bip sebelum suara Eunjin kedengaran disitu.

Maaf menganggu waktu mensyuarat anda, Cik Sofia. Tapi ada seorang lelaki yang sedang menunggu di lobi sambil membawa sejambak bunga ros. He refused to give me his name, tapi ini adalah lelaki yang sama yang tarik kereta Cik hari tu.” lapornya dihujung talian.

Sofia mengetap bibir.

“What he want?”

You.

Balas seseorang di interkom, kali ini bukan lagi Eunjin melainkan si playboy itu. Jeon Jungkook! Sofia menggulingkan anak matanya sedikit geram.

“Apa awak nak? Saya tak ada masa nak layan kerenah awak ni. Saya masih banyak kerja. Please.. balik te tempat kerja awak.”

I won't. Turun sekejap, saya nak cakap something dekat Cik Sofia.” balas Jungkook dihujung talian.

“Tak nak. Baik awak baliklah Jungkook, sekarang waktu kerja. Saya tak ada masa nak-”

Sofia Edler Park.” ucap Jungkook buatkan Sofia tak jadi hendak menghabiskan kata- katanya. Gadis itu cuma mendiamkan diri, tak mahu membalas.

I like you.

So, please marry me.

“Damn, that's too smooth.” terdengar suara para pekerja Sofia mula berbisik- bisik sesama sendiri. Ada yang mula memuji keberanian Jungkook dan ada juga yang memerli Sofia dalam diam.

Yalah, sangka mereka bosnya itu masih lagi anti lelaki sampai tak nak ada pekerja lelaki dalam syarikat mereka tapi alih- alih bercinta dengan seorang lelaki, pemilik syarikat minyak si Jeon Jungkook. Sepadan? Sangat sepadan!

You know what? You're the most annoying person i've ever meet in my life. Go home and never show up in front of me! Saya balik dengan abang saya nanti. So, take care.” balas Sofia sebelum menekan butang off pada alat telekomunikasi tersebut.

Congrats, miss.

Please go back to work.

Sofia mengemam bibir geram, takkanlah disebabkan dare abangnya Jimin itu Jungkook sampai sanggup mahu penuhi permintaannya tadi pagi?

Ergh! Boleh gila tahu layan dia ni!!

.

Hai❤, okay author tak jadi nak menghilangkan diri👿.

Jadi, nantikan update seterusnya dari sha!

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ