Epilogué

4.7K 460 166
                                    

Love Hate | 65



Last chapter


Empat bulan kemudian...

JUNGKOOK melangkah longlai masuk kedalam rumah, tali lehernya dilonggarkan sebelum dicampak masuk kedalam raga pakaian.

Briefcase diletakkan diatas sofa. Satu badannya terasa lenguh, yalah, seharian dia duduk berkerja di pejabat tanpa melihat jam, sebab itulah badannya terasa lenguh.

“Sayang, tolong urutkan bahu saya boleh?” pinta Jungkook sebaik matanya melihat kelibat Sofia melangkah masuk kedalam ruang tamu.

Gadis itu tanpa banyak bicara terus saja mendekatkan dirinya dengan Jungkook, sebelum itu sempat Jungkook mengenyitkan matanya.

Sofia melabuhkan punggung diatas sofa disamping Jungkook sebelum tapak tangannya menyentuh bahu Jungkook.

“Banyak kerja hari ni?” soal Sofia, Jungkook cuma mengangguk sebagai jawapan kepada soalan isterinya itu

“Ya sayang, banyak sangat kerja sampai saya lupa nak belikan awak buah peach. I'm sorry.” ujar Jungkook bila dia seakan teringat sesuatu.

It's okay.

“Awak ada buka chat saya?” soal Sofia, sekali lagi Jungkook menggeleng kecil. Tapak tangannya menyentuh perut Sofia yang memboyot itu.

Automatik senyumannya melebar bila terasa seakan tapak tangannya ditendang.

“Kenapa tak buka?”

“Kan saya cakap saya busy, sayang?” ujar Jungkook, dahinya berkerut kecil bila merasa seakan Sofia mendesaknya. Namun cepat- cepat dia membuang perasaan itu.

“Kenapa ni, sweetheart? There's something you wanna tell me?” soal Jungkook, dia lingkarkan lengannya di pinggang Sofia, sebelum perlahan- lahan dia menolak tubuh Sofia agar berbaring diatas sofa.

Nothing.

“Heum? Mesti ada something ni kan? Mustahil tak ada apa- apa. Kan, baby kan?” kata Jungkook pada perut Sofia, dia sembamkan wajahnya disitu.

Sofia tetap mendiamkan diri.

“Saya ada pergi hospital tadi, buat check up, i did the ulrasound.” ucap Sofia buatkan Jungkook mendongakkan wajahnya.

Dia tahan dirinya dari menghempap Sofia sambil dia pandang gadis itu dengan pandangan teruja.

“You did the ultrasound? Why you didn't tell me? Aww sayang, sebab tulah awak nak saya check phone saya kan? Sorry sayang, sorry...” bisik Jungkook sambil mengecup- ngecup segenap wajah Sofia, mula dari dahi, hidung, kelopak mata dan terakhir adalah bibir.

And what's the result?” soal Jungkook, dia kembali menopang badannya.

“Awak tengok chat dari saya dulu.” ucap Sofia. Kemudian, Jungkook dengan cepat mengeluarkan telefon pintarnya dari poket seluar. Nama Sofia dicari dipeti masuk pesanan ringkas.

mmySofia❤
+i took a picture of the ultrasound.
+this is your baby.
+

+

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
[C] Love Hate | JJK ✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang