Bab 8🐾

2.7K 403 60
                                    

Love Hate | 08



JUNGKOOK melangkah keluar dari kamar mandi dengan rambut yang basah. Tuala kecil dicapai lalu digunakan untuk mengelap rambutnya yang basah itu.

Tersemat sebuah senyuman bila dia terpandangkan seorang gadis yang sedang terbaring diatas katil.

Gadis itu hanya mengenakan busana hitam yang agak jarang dan pendek yang buatkan nafsu lelaki Jungkook mencanak naik.

“Baby, you're so freakin sexy.” ucap Jungkook, langkah kaki dibawa untuk menghampiri gadis itu. Mia cuma tersengih saja.

Jari jemarinya menyentuh dada bidang Jungkook yang tak berlapik itu.

“Dah lewat malam ni, Jungkook. Mama you tak cari?” soal Mia dalam nada yang berbisik. Telinga lelaki itu dia tiup lembut buatkan Jungkook merengek suka.

“Taklah, baby. Mama I tak ada kat rumah malam ni. Dia ada majlis makan malam, jadi you tak payah risau.” jawab Jungkook, lengannya melingkar pada pinggang Mia sebelum bibir gadis itu dikecupnya sekilas.

“Eum.. bila you nak kenalkan I pada mama you? I dah lama menunggu you tahu?” kata Mia, rambut Jungkook yang basah itu dia usap perlahan.

Jungkook pejamkan mata, dia sembamkan wajahnya pada leher Mia, mahu mengelak dari menjawab soalan tersebut.

“You! Jawablah apa yang I tanya ni.”

“Em.. tengoklah macam mana. Tapikan baby, mama I nakkan calon menantu yang baik, cantik, dan yang paling penting perempuan korea asli. You ada ke ciri- ciri macam tu?” soal Jungkook sengaja mahu panaskan hati gadis itu.

“Hey, I ni baik tau! Cantik pulak tu! I ni berdarah korea, mestilah I perempuan korea asli yang mama you cari!” balas Mia, bahu Jungkook ditepuknya geram bila terasa dipermainkan.

Okay, okay. I minta maaf. Nanti kalau ada masa I kenalkan you dekat mama I okay?” pujuk Jungkook, pipi Mia diciumnya geram.

“Ohh ya, pasal perempuan yang you langgar kereta dia tu, dah selesai ke masalah dia?” soal Mia, dia menahan tangan Jungkook yang mula merayap dibelakang badannya.

“Ani, belum lagi. Esok I selesaikan. Dia tu, complicated sikit.” adu Jungkook.

“Iya? Mesti dia buat semua tu sebab nak rapat dengan you!” kata Mia menyerkap jarang buatkan senyuman Jungkook makin lebar.

“Apa yang you akan buat kalau dia rampas I?”

“I akan gertak dia, hantar death treat supaya dia tak dekat- dekat dengan you lagi.” balas Mia, lengannya melingkar pada leher Jungkook sebelum dua ulas bibir itu menyatu tanpa hubungan yang sah.

Jungkook hanya menikmati, bila dah diberi, takkanlah dia nak menolak pulak, kan?

〰〰〰

Drt drt!

New messages from 82 10-5721-8855.

+hai, sayang.
+esok saya ambil,jangan call taxi or grab, bakal suami awak ni akan ambil esok pagi.
+❤

Sofia? Can you pass me the remote?teguran dari mamanya buatkan Sofia hampir mahu tercampak telefon ke atas lantai. Terkejut benar dia!

“Eo, h- here.” gelabah Sofia mencapai remote televisyen lalu memberikannya kepada mama. Dia biarkan mesej Jungkook tanpa jawapan.

Who's that?

What?

Are you waiting for someone to call you?” soal mama buatkan Sofia menggeleng laju. Siapalah nak call dia malam- malam macam ni!

No, mom. You got me wrong.” balas Sofia, mamanya hanya sengih mengusik. Sofia hanya menggeleng.

Tak sampai beberapa minit, Jimin datang ke ruang tamu sambil membawa semangkuk popcorn. Disebabkan hari ni mama ada set movie, dan dengan terpaksa Sofia kena tinggalkan kerja pejabat untuk tonton movie bersama mama dan papa. Rutin wajib mereka.

Kalau tak dengar cakap, kena ignore sebulan. Hish, macamlah kita ni budak- budak lagi.

“Oh, by the way Sofia. Siapa lelaki yang hantar sofia tadi?” soal mama dan serentak papa dan Jimin memandang Sofia dengan pandangan yang mengusik.

“Kawan je ma”

Oh, really?

She's lying ma! Dia tu bakal menantu mama- aduh sakitlah!” Jimin meringis sakit bila Sofia mencubit lengannya.

“Baguslah, lain kali jemput masuk dalam rumah. Papa nak berkenal- kenalan dengan lelaki yang dah berjaya cairkan hati batu anak perempuan papa ni.” usik papa buatkan Sofia cemberut.

Jimin ketawa mengekek.

Playboy tu bakal suami Sofia? NO WAY!

.

Heyyo🙋

Esok sha tak update, jadi jangan rindu👿

Kalau sha masih tak update lagi maknanya sha masih depress dgn result espiyem.
HUWAAAA

[👿]
Hai, sila tekan vote serta komen jika anda sudi.
Thank you❤
[💝]

[C] Love Hate | JJK ✓Where stories live. Discover now