2 1

319 39 2
                                    

❝ demam you dah kebah ke? ❞ soal Baekhyun. Belakang tapak tangannya diletakkan pada dahi Jisoo untuk merasa suhu badan.

Suhu badan Jisoo masih panas tetapi tidak sepanas malam semalam. Kemudian, dia melihat pemandangan Sungai Han yang terbentang luas melalui balkoni rumah milik kumpulan Blackpink ini.

Hati terasa damai dan tenang melihatnya. Kemudian kepalanya ditolehkan memandang Jisoo sebentar.

Gadis itu kelihatan sedang tersenyum. Dan itu membuatkan, Baekhyun tersenyum.

❝ rakaman rancangan realiti kita akan disambung pada minggu depan memandangkan you tak sihat. You ada masa empat hari untuk berehat. ❞ ujar Baekhyun. Jisoo mengangukkan kepalanya tanda faham.

Kepalanya ditoleh dan diangkat agar memandang wajah Baekhyun. ❝ maaf kalau you terasa dengan sikap omma I ❞ kata Jisoo kesal.

Sewaktu mereka makan tengah hari sebentar tadi, Jisoo perhati semua makanan yang hendak diambil oleh Baekhyun, pasti diambil oleh Puan Kim sehingga makanan tersebut hampir habis. Dan ada sebahagian daripadanya habis diambil oleh Puan Kim.

Itu belum dikira lagi dengan kata-kata pedas yang keluar daripada mulut Puan Kim. Dia menuduh Baekhyun ini tak pandai makan makanan pedaslah, terlalu hidup mewah sangat, mengikut budaya barat dan paling teruk sekali dia membandingkan diri Baekhyun dengan abangnya, Kim Jiseok.

Jisoo hanya mampu mengenggam tangan Baekhyun sewaktu sesi makan tadi untuk memberikan sokongan kepada lelaki itu agar sabar dan tabah menghadap perangai ommanya.

tak apa. I dah biasa balas Baekhyun. Kemudian dia mengeluarkan sesuatu daripada poketnya. Jisoo hanya memerhati perbuatan Baekhyun.

Ianya sekeping kecil bar coklat Cadbury. Coklat tersebut diberikan kepada Jisoo.

you makanlah coklat ni kalau you tak ada selera nak makan. Sekadar untuk tambahkan tenaga ❞

thank you, Hyun















°•°•°













❝ tak putus lagi ke dengan perempuan tu? ❞ soal Tuan Byun. Surat khabar yang dia baca diletakkan di tepi.

Baekhyun tersenyum sinis mendengar pertanyaan daripada Tuan Byun. Kakinya melangkah ke arah sofa yang berhadapan dengan Tuan Byun. Punggungnya dilabuhkan lalu kakinya disilangkan.

❝ kenapa appa nak sibuk-sibuk dengan hal Baekhyun? ❞ sinis sahaja pertanyaan yang keluar daripada mulut Baekhyun. Dia merenung anak mata milik Tuan Byun.

❝ Baekhyun tak sibuk-sibuk pun dengan urusan appa. Dari kecil Baek ikut cakap appa, sekarang Baek dah besar. Takkan kena ikut cakap appa lagi?

Tuan Byun menghembus nafas berat sebaik sahaja mendengar kata-kata anak lelakinya itu.

appa buat semua ni demi kebaikan Baek-

❝ huh, kebaikan? Apa faedahnya. Cuba beritahu faedah apabila Baek kahwin dengan Irene. You can't, right? ❞ pintas Baekhyun. Dia bangun dari duduknya.

appa, please. Baek layak untuk bercinta dengan gadis yang Baek suka ❞ rayu Baekhyun.

Mulut Tuan Byun tertutup rapat. Dia tidak tahu mahu berkata apa-apa kepada anak lelakinya ini.

just do the announcement about your wedding with Irene in front of the media. Jangan risau, Baek tak perlu kahwin dengan dia. Perkara lain biar appa yang uruskan.❞ kata Tuan Byun. Hanya itu sahaja jalan penyelesaian yang ada kerana dia sudah berjanji mahu menyatukan anaknya dengan anak Tuan Kim itu.

Dan janji dibuat untuk ditunaikan. Bukannya untuk dimungkiri.

appa. Pengumuman itu akan- ❞

just do it! You can do the announcement anytime you like ❞tegas sahaja Tuan Byun berkata. Kemudian dia keluar daripada pejabat Baekhyun.

❝ appa. pengumuman tu akan buat Jisoo sedih ❞ kata Baekhyun perlahan. Ayat itu yang mahu diberitahu kepada Tuan Byun tadi tetapi telah dipintas.

°•°•°

Tbc

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] The Truth Behind | BaekhyunWhere stories live. Discover now