Count 33: Assassination And Purpose?

1.2K 111 21
                                    

Di tengah malam yang sejuk. Tiupan bayu malam memang menggigilkan badan.

Di rumah yang Leon dan para Guardian serta pengawal mereka tidur sedang diperhatikan oleh beberapa orang dari jauh.

Saki dan Ryuusaki pada masa itu belum lagi tidur. Mereka menikmati keindahan malam seraya meminum minuman khas yang mereka bawa dari Flowery Kingdom.

"Look like their target is this place.." Kata Saki.

"So, we will see how he going to defend this place." Balas Ryuusaki.

"You're not going to help?"

"Remember he's one from 3 Greatest Assassins in Realm of Life..A mere assassins cannot match with his skill." Balas Ryuusaki.

"Well, if you say that, dear.."

Beberapa orang yang dipercayai pembunuh upahan itu sedang menuju ke arah sasaran dengan laju. Pergerakan mereka juga laju.

Sekejap sahaja mereka sampai di rumah itu. Ada yang tersilap, cuba menyelinap melalui bilik di mana Ryuusaki dan Saki berada. Akhirnya nyawa melayang. Mayat pula dicampak keluar.

"Wrong room, human." Kata Ryuusaki.

Yang lain pula berjaya menyelinap ke dalam rumah. Semuanya berjumlah 6 orang. Mereka menggunakan isyarat tangan untuk bergerak.

Tetiba bunyi mangkuk tandas kedengaran. Semua pembunuh upahan mula berpaling ke arah bunyi itu.

Pintu tandas dibuka. Kelihatan Leon keluar dan sedang menggaru perutnya sambil menguap. Rambutnya pula kusut masai. Dia terkebil-kebil seketika apabila melihat 6 orang yang tidak dikenalinya.

"Ok. What the fuck? Ichizen, is that you? Why you wear all black?" Soal Leon mengantuk sambil menepuk bahu salah seorang pembunuh upahan itu.

Pembunuh upahan itu segera memegang tangan Leon dan cuba menikam Leon di jantungnya namun...

KRAAKK

Tanpa mata mereka sempat berkelip leher pembunuh upahan itu sudah patah akibat Leon.

"Ok, who's next?"

Mayat pembunuh upahan itu sudah terjelepok di lantai. Iris mata Leon bersinar keunguan, memandang tajam ke arah sisa pembunuh upahan.

Sayaka sedar akan bunyi tulang patah dan bunyi tusukan. Dia segera memunculkan dua bilah kunai di kedua belah tangannya.

Pintu dibuka secara perlahan. Dia segera turun dari tingkat atas memandangkan bilik yang dia dan Yu tidur ialah berada di tingkat atas.

Cahaya bulan yang ditutupi oleh awan mula memancarkan cahaya setelah awan tidak lagi menutupi cahaya. Pancaran cahaya itu menembusi dalam rumah memandangkan pintu rumah itu merupakan pintu cermin jenis sliding.

Sayaka terkedu melihat Leon berdiri di tengah-tengah 6 mayat. Ada yang patah leher dan ada yang jantungnya ditusuk.

Tangan kanan Leon menitiskan darah dari pembunuh upahan. Leon yang sedar akan kehadiran Sayaka segera berpaling ke arahnya.

"Oh, Sayaka. Luckily they just met me. Still giving mercy to them." Kata Leon memandang keluar. Lebih tepat memandang ke arah bulan.

"Mercy? Luck? There no mercy or luck if enemies meet you, Leon. One of the 3 Greatest Assassins in Realm of Life. Known as the Merciless Phantom." Kata Sayaka yang melenyapkan kunai di kedua belah tangan.

"Don't say that. Right now I'm the Rank 5. Not the Merciless Phantom." Balas Leon.

Tetiba lampu dibuka. Kelihatan para Guardian dan pengawal mereka yang lengkap bersenjata. Rata-rata mereka terkedu melihata situasi di hadapan mereka.

LEON: THE TIME CONTROLLERWhere stories live. Discover now