☘️ ; epilogue

867 69 7
                                    

~~~

» 6 bulan kemudian...

Choi Beomgyu's

Aku dah menguruskan syarikat hyung yang dekat Paris. Aku lebih banyak tinggal dekat sana berbanding sini. Dan aku baru sahaja sampai sini untuk majlis perkahwinan noona dan hyung, satu hari sebelum majlis diadakan.

Sekarang aku ada di makam. Aku nak melawat omma appa. Dah lama, aku tak datang. Aku duduk mencakung dengan lutut sebelah mencium rumput.

"Annyeong.. omma, omma sihat tak. Sorry gyu tak boleh nak melawat omma selalu. Beomgyu kena duduk dekat Paris untuk uruskan syarikat hyung yang dekat sana. Btw, Beomgyu ada berita baik. Noona Haraura dengan hyung dah berkahwin. Omma suka kan? lagipun ni memang keinginan omma kan?"

Aku dapat rasakan air menitik di atas tangan aku. Dan aku mendongak ke atas. Mungkin dah nak hujan ni.

"Omma, kalau gyu ada masa. Gyu akan datang melawat omma lagi okay." Kata aku lalu aku mula berdiri. Aku bow kepada makan omma, appa dan juga makam orang tua noona tidak lupa juga Jaehwan hyung.

Aku berjalan untuk keluar dari tempat pemakaman ni. Dan langkah aku terhenti apabila sudah sampai di makam mereka.

KANG DANIEL
6/1995 - 9/2019

LEE HANA
12/1995 - 9/2019

"Aku harap korang tak tenang atas apa yang korang dah lakukan." Kata aku lalu kembali membuka langkah untuk beredar.

~~~

Park Jimin's

"Yah! kau ni apa masalah hah!?" , Aku marah kepada Taehyung bila dia dengan mudahnya kalahkan aku dalam permainan game.

Aku sekarang berada di rumah. Tiba-tiba Taehyung ni, kawan rapat Haraura datang katanya nak jumpa Haraura. Habistu Haraura nya tak ada dia keluar. Dia pun apa lagi dia ajaknya aku main game. Aku pun bosan tak ada orang dekat rumah, aku pun turut main lah.

Lagipun dalam 1 minggu lagi aku kena bertolak balik ke Paris. Kau jangan woi, kerja aku banyak nanti. Tanpa sedar aku dah jadi rapat dengan Taehyung.

Tok! Tok! Tok!

"Masuklah pintu tak kunci." Laung Taehyung. Dah macam rumah sendiri dia buat.

"Amboi kau, sekali kalau benda lain yang masuk."

"I'm home!"

Beomgyu rupanya. Ha, aku akan pergi Paris dengan Beomgyu lah nanti. Dia kan dah jadi bos juga dekat syarikat Jungkook dekat Paris tu.

"Hyung tengah buat apa ni? main game! Wow nak join juga!"

Datang lagi sorang.

~~~

Park Haraura's

Aku duduk termenung di sebuah taman sambil melihat budak-budak sedang bermain disitu. Aku dah kembali pulih seperti sedia kala begitu juga Jungkook.

✔︎ 𝖲𝖾𝖼𝗋𝖾𝗍 𝖡𝗈𝗇𝖽𝗌 | JJKWhere stories live. Discover now