BAB 2❤

639 39 0
                                    

Sinaran mentari yang mengganggu lena Haniss menyebabkan Haniss terus bangun mandi and siap ii...sebenarnya hari ni ..hari first Haniss masuk kolej dia...tapi Haniss mendapat satu idea yang bernas...taklah bernas sangat hehe.

"Goodmorning ibu!papa! And you! Abang!..."Haniss menarik kerusi lalu duduk untuk menyertai keluarganya makan...

"Good.....morning..."mata Haiqal membulat melihat pakaian Haniss...bukannya seksi tapi pakaian ni...sesuai dia panggil NERD!!.

"Srs lahhh adik!tk kan kau nk pakai macam ni pergi kolej mana Haniss yang dulu?". Haiqal menahan gelak melihat Haniss...

Haniss hanya memandang geram..."sebenarnya Haniss saja je nak pakai macam ni oneday je pun tk lebih hehe..Haniss just nk tengok berapa ramai yang akan kawan dengan Haniss ..."Haniss tersenyum sinis. Selama ini Haniss tau yang ingin berkawan drngannya hanyalah kerana duit.

Haiqal memutarkan bebolah matanya lalu menyambung makanannya yang masih bersisa... Dato Azman dan Datin Dahlia hanya tersenyum melihat gelagat anak mereka.

_______
"Jauhnya class aduh letih lahh...."Haniss mengadu keletihan kerana berjalan tidak henti dari parking tadi nak ke pejabat bukannya dekat pastu kena cari kelasnya lagi haih.

"Auch!!"

Sedang Haniss mengomel sendirian tiba ii bahunya dilanggar sesorang lantas mata Haniss menoleh ke arah orang yang melanggarnya itu...bhapak hensome gilerrr! Hhahaha

"Saya betul ii mintak maaf.tadi saya nk cepat so smpai tk nampak orang dh sorry eh...Hello?eh.hello?"tangan lelaki itu melibas-libas hadapan mata Haniss.

Terhenti terus lamunan Haniss yang sedang meneliti wajah lelaki itu."eh takpa ii saya ok..saya pergi dulu eh". Haniss terus beredar dari situ mungkin malu dengan laki tu sebab terscann muka dia.

"Klau dah hansome msti lah dh ada girlfriend..."omel Haniss sedirian sebelum memasuki kelasnya.

Setelah selesai mengenalkan diri Haniss terus menuju ke tempat kosong yang berada di sebelah wanita itu.

Haniss melabuhkan punggungnya dan tersenyum kepada wanita sebelahnya 

"Nma aku syafieyka..." eyka mula mengenalkan dirinya kepada Haniss.Haniss membalas huluran Eyka tadi dengan senyuman maniss.

"Erm eyka...thanks sebab sudi berkawan dengan aku..."Haniss tk sangka dengan penampilan dirinya sebegini ada jugak yang ingin berkawan dengan dirinya."eh no hal lahhh haha".jawap eyka ringkas.

Haniss dan Eyka berbual rancak lalu talifon Eyka berdering minta diangkat.Haniss hanya memerhati dengan pandangan kosong."eh babe aku kena balik awal lahh ada hal sikit". pinta Eyka ingin pergi.

"Owh yeke oklah bye!".Haniss melambai kearah Eyka yang sudah menjauh."so now aku nk buat ape eh?balik? Awal lagi erm library jalah".Haniss mengomel sendirian sambil mengemas buku.

"Can i join you?".satu suara menegurnya menyebabkan Haniss berpaling ke arah empunya suara. Haniss terkedu.

"Erk boleh-boleh". Lambat Hanis menjawap.Dia memerhati sekeling takut kalau ada orang yang mengumpat pasalnya.ya lahh orang handsome macam ni mesti ramai peminat. Hanis tidak menghiraukan lelaki yang berada di hadapannya sekarang eh malulah dah laa pagi tadi terlanggar dia pastu pergi scann muka dia..."aduh apa aku buat ni". Haniss membebel sendirian.

"Awak baru pindah sini ke?".suara itu menyapa Haniss. "Hah?! Haa ye ye saya baru pindah". Tergagap Haniss menjawap. Dia hanya mengangguk.

"Nama awak ape?".aduhh banyak tanya pulak mamat nihhh. "Haniss Marsya...".jawap Haniss ringkas. "Awak?". Haniss menanyakan kembali.

Zafran Najmi. Omg nama pon sedap patutlah orangnnya handsome.

"lSayang!! ". Ha sudah sapa pulak perempuan ni siap bersayang sayang bagai...

"Hai".balas Zafran dengan senyuman di bibir.
Mungkin itu kekasihnya,getus hati Haniss.Haniss hanya jadi pemerhati di hadapan mereka berdua sungguh terasa dihati apabila teringat dia dengan Irfan dulu. Haish tk payah laa fikir pasal jantan tk guna tuh. Haniss menggeleng sendirian.

"Btw you students baru ke kat sini?".perempuan tadi menanyakan hal itu kepada Haniss. Haniss hanya menganguk. Taklaa sombong sangat perempuan nih selalunya klau dalam cerita perempuan yang cantik macam dia ni asyik nk menggedik je. Eh jap! Aku cakap dia cantik ke? .

Perempuan itu melihat diri Haniss dari atas sampai bawah.
"Sayang I pergi dulu eh ada kerja lahh". Perempuan itu meminta diri lalu pergi meninggalkan kami.

"Itu girlfriend awak ke?". Haniss mula bertanya.
"Haah...zafran jawap ringkas". Haniss hanya senyum kelat. Melepas lahh hmm.

Haniss mula bangun untuk pergi dari situ lantas zafran memegang tangannya. Haniss terkedu.
"Awak nk pergi mana?"

"Erk saya nk balik lah..." Haniss menarik tangannya perlahan. "Eh sorry". Cepat-cepat Zafran melarikan tangannya.
"Hmm tk pe...saya pergi dulu eh". Haniss tarus meninggalkan meja itu.

Dada dipegang...berdebar bhaii. "Haish dia dh ada girlfriend lahh.jangan jadi perampas Haniss...tk baik". Haniss meneruskan langkahnya ke pakir. Tanpa di sedari tangannya ditarik kuat dan dibawa lari dari situ.

"Eh apa ni main tarik ii lepas lahh!". Haniss meronta untuk dilepaskan. Apa yang dilihatnya, orang yang menariknya adalah perempuan tadi iaitu girlfriend Zafran. "Alamak! Mesti dia nampak Zafran pegang tangan aku tadi...Nahas lahh kau Haniss"... Haniss menyalahkan dirinya sendiri.

"Eh awak ii..."Haniss menghentikan langkahnya. Perempuan itu menoleh.

"Saya mintak maaf lahh pasal tu saya tk ada niat pon...lagipon dia yang tarik saya awak marah dia lahh jangan lahh marah saya..." Haniss mula minta maaf.

"Apa you merepek ni..."perempuan itu memandangnya pelik. "Ni awak tarik tangan saya kenapa?... I nk cakap sikit nih. Jom ikut I".

Haniss hanya menurut langkah perempuan tu.
"Btw nama you apa?".
"Nama saya Haniss Marsya". Perempuan itu mengerling tag beserta gambar yang tergantung itu. "You anak Dato Azman kan?". Haniss menganguk. "mana dia tahu?"

"Nama awak?".

"Sophea Ellysya, just call me Lysya".
"Kenapa awak tarik saya datang sini?".

Haniss dan Lysha berada di sebuah cafe berdekatan dengan kolej itu.
"Duduk". Pinta Lysha.
"Sebenarnyakan I rasa Zafran tu ada hati dekat you lahh".

"Eh apa awak cakap nihh. Dia kan boyfriend awak". Haniss mula keliru.
Diorang ni bercinta ke tidak tadi bersayang ii bagai ni macam tk pulak.

"Actually I tk da hati pon dekat dia. Dia yang ajak bercinta dengan I . I pon terima jelahh sebab kesian and I cuba untuk suka dia tapi tk boleh. I suka orang lain". Walaupon ramai sangat perempuan lain yang cuba nakkan dia but dia tk layan duduk semeja dengan perempuan lain pon dia tk nak tau...sampai lahh harini dia duduk semeja dengan you. And i syak kan... Dia ada hati dengan you ". Jelas Lysha.

"Ish tpi kenapa awak tk cakap dengan dia awal ii kan senang...so sekarang awak nk saya buat apa?".

"I nak you dekatkan diri you dengan dia?!"

"WHAT!!"

TBC...

__________________________________________

Abaikan typo😌

*vote
*comment

Thanks!🌼

Our Perfect Date [C]Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum