🌻 | Introduction

3.3K 350 189
                                    

" Hei, pengemis. Kau cari apa di dalam tong sampah tu? " Soal si lelaki yang selalu datang tempat Jungkook berkerja untuk maki dan mencaci dirinya.

Jungkook tidak membalas balik, dia hanya menyambung kerjanya mencari tin dan botol di dalam tong sampah untuk dijual.

Dia tidak kisah orang nak cakap apa sekalipun pada dia, at least dua berkerja dengan hasil yang baik dan tidak memberontak.

" Kesian, mesti kau lapar kan? Ni, aku ada belikan nasi lemak pada kau. " Ujarnya lalu menghampiri Jungkook. Di tangannya sedang membawa plastik nasi lemak.

" Nah, enjoy your meal. " Ujarnya lalu dihulurnya nasi lemak pada dia. Jungkook baru sahaja ingin menerima, lelaki itu membaling nasi lemak tersebut di atas jalan.

Dia dan rakannya tergelak besar lalu berjalan meninggalkan dia. Jungkook membongkok lalu dia msngambil nasi tersebut. Bibir Jungkook tersenyum.

" Terima kasih sudi beri makan kepada aku. " Dia duduk di tepi longkang. Sudah beberapa hari dia tidak makan akibat jualan tidak menguntungkan. Jungkook menikmati nasi lemak diberi oleh lelaki tadi.

🌻

A Jeon Jungkook short story

" Si Pengemis. '

Give Me a Chance to feel a love.

🌻 | Jeon Jungkook

🌻| Hwang Eunbi

Genre : Sad, romance, conflicts

Chapter totals : 20 Chapters

" Kenapa awak cintakan saya si pengemis yang tidak layak untuk awak? " Soal Jungkook lalu dia menoleh ke arah Eunbi.

Eunbi menoleh ke arah Jungkook dan mengenggam tangannya erat lalu tersenyum memandang dia. Jungkook juga genggam tangan Eunbi.

" Awak, semua orang layak untuk bercinta. Saya cintakan awak sebab awak bukan seperti lelaki yang lain. " Balas Eunbi.

" Thank you for give me a chance to love you, Hwang Eunbi. "

Nantikan...

+++

guanllivers JEONTROYE moonjeo_ milktealoona blondejeong- potatolust seashaegull NAMJOONKASSIMSTOWY rungs- lyastory_ crazeuasf LeeReum05 pinkykookie27 -jellycream bxddie- KookieXChanyeol wonhopie munflex mochimllw silverlining99 iamputr1

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now