🌻 | Fifteen

1.3K 220 12
                                    

2 tahun kemudian,

Jeon Jungkook. Itulau nama aku dah sekarang aku bukanlah pengemis lagi. Aku dah dapat kehidupan yang lama dan juga abang yang baik hati, Park Jimin.

Hwang Eunbi... bukan tapi Jeon Eunbi. Dia dah jadi isteri pertama aku dan sedang melahirkan anak pertama aku dan dia. Aku bertuah apa yang aku ada sekarang.

" Chagiya, macam mana keadaan baby? " Soal aku dan mencium perut isteri aku sendiri. Eunbi tergelak dan mengusap perutnya yang memboyot itu.

" Baik, sayang. Dia pun dah kuat menendang ibunya sendiri. " Kata-katanya membuatkan aku terkejut dan gembira. Nakal juga anak aku ya main tendang ibu sendiri.

" Oh, main tendang ibu sendiri, ya budak. Keluar nanti jangan wrestling appa, dah. " Ujar aku membuatkan Eunbi dan aku tergelak. Aku terus mengahampirinya.

" Sayang, terima kasih sayangkan saya walaupun saya hanyalah seorang pengemis sahaja dulu. " Ujar aku dan menatap mata Eunbi dalam. Eunbi adalah orang pertama yang terlalu sayangkan aku.

" Walaupun sayang pengemis tapi tak mungkin pengemis seperti sayang pun tak akan dapat merasa apa itu erti cinta, kan. " Ujarnya. Aku serba sedikit terharu tanpa sedar air mata aku mengalir.

" Uljima. " Eunbi memeluk aku erat dan aku hanya membalasnya. Eunbi, terima kasih kerana berikan cinta dan sayang kau pada aku.

-

" Omma, appa... Jimin bukanlah lelaki yang baik untuk Eunbi dan jika korang nak tahu... Jungkook adalah adik tiri Jimin. "

Aku tak sangka Jimin hyung akan gadaikan cintanya dengan Eunbi. Dia lebih sayangkan aku dan dia tahu aku cintakan Eunbi. Aku sayangkan dia.

Aku merebahkan kepala di atas meja akibat kepenatan setelah satu hari berkerja keras. Ya, lagipun aku sedang menunggu Jimin hyung untuk mengajar aku tentang syarikat.

Satu jam lebih sudah aku tunggu dia tapi dia masih tak datang. Kenapa lambat pula dia datang? Aku masih menunuggu dan menunggu.

kring!

" Jungkook, "

" Eunbi, wae? " Soal aku apabila suara Eunbi menjadi cemas. Pelbagai agenda yang aku fikir membuatkan aku juga semakin cemas.

" Jimin accident, Kook. "

🌻 | To Be Continued

Maaf, lama tak update.

Masih ada ke yang baca?

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now