🌻 | Twelve

1.3K 223 11
                                    

" Lepas kami dapat tahu yang Jungkook difitnah merogol, papa buang dia dan langsung tak beri apa-apa wang saku. " Ujar bapa membuatkan Jimin menunduk menahan sakit.

" Papa, Jungkook tak buatlah semua tu. Kook difitnah padahal Kook ada je di bilik tapi bangun je dah ada di sekolah. " Ujarnya. Dia berharap agar mereka percaya.

" Kau fikir aku percaya dengan cerita rekaan kau tu! Aku suruh kau pergi sekolah belajar bukan buat benda tak senonoh. " Ujar bapanya membuatkan Jungkook menahan tangis.

" Sekarang ni kau berambus daripada sini dan jangan jejak diri kau di rumah ni lagi. Blah! " Dengan kejam, bapanya menolak Jungkook keluar daripada rumah. Raungan anaknya dibiarkan.

" Papa tahu benda sebenar dari mulut Hana sendiri. Anak papa tak buat semua tu tapi dia difitnah sebab kamu. " Ujarnya lalu memandang Jimin.

" K-kenapa J-Jimin langsung tak ingat semua ni? " Soal Jimin serius lalu mengangkat wajah memandang papanya. Dia tidak ingat langsung memori lama.

" Jimin kemalangan malam tu sebab mabuk. Jungkook nampak kejadian tu dan terus tolak kamu ke tepi jalan. Malangnya, dia pula yang kemalangan dan Jungkook hilang ingatan juga.

Kepala kamu terhentak kuat di atas jalan tar sebab tu ingatan kamu hilang. Sekarang papa rasa kamu dah tahu semua perkara. " Ujar bapanya. Jimin menyentuh tangan bapanya.

" Jimin ingat yang Jungkook bunuh papa Jimin. Jimin ingat kenapa Jimin benci sangat pada dia. Dia yang bunuh papa. " Ujar Jimin.

" Tak, Jungkook selamatkan papa kamu daripada accident tu sebab kamu Jimin. Kamu nakal sangat dan masa tu juga kamu mabuk. " Ujar bapanya lagi.

" Manalah kamu, Jimin? " Soal bapa Jimin sambil meliar sekitar. Dia memandu dengan berhati-hati disebabkan hari sudah malam.

Di satu tempat iaitu kelab, dia terlihat anaknya Jimin bersama seorang perempuan tidak cukup kain. Mereka berdua mabuk. Dia memberhentikan kereta.

Jungkook yang berjalan di tepi jalan untuk balik ke rumah terus terhenti apabila terlihat bapa Jimin meluru ke tengah jalan.

Dia langsung tak perasan yang sebuah lori meluru ke arahnya. Jungkook segera berlari dan terus menolak belakang badan bapanya sehingga terjatuh.

Masa yang silap, sebuah kereta pula muncul dan bam! Jungkook terpana melihat apa yang tejrjadi. Jimin sedar daripada mabuknya dan memandang Jungkook dan papanya yang terbaring.

+++

Hampir sampai ke penghujung.

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now