🌻 | Nineteen

1.2K 195 18
                                    

" Macam mana dengan Eunbi!? " Soal Jimin cemas lalu menggoncang bahu Jungkook. Dia memandangnya membuatkan Jimin ingin menangis.

Jungkook menoleh ke arah pintu wad dan doktor sebelum dia menoleh ke arah Jimin semula. Air jernihnya mula keluar daripada tubir matanya.

" Kook, " Omma, appa dan Jimin memandang Jungkook. Jimin segera memeluk Jungkook dengan erat tapi lain pula jadinya apabila doktor di belakang mereka tergelak.

" Eunbi tak apa-apalah. Dia ada di dalam bilik wad dengan baby comel gila macam Kook. " Ujar Jungkook lalu melepaskan pelukannya. Dia tergelak melihat Jimin, omma dan appanya.

" Omma, appa, baby comel macam Kook. " Ujar Jungkook. Ibunya terus menghampiri Jungkook lalu bahunya dijadikan mangsa pukulan manja oleh ibunya.

" Main-main budak arnab jadian ni. " Ujar Jimin lalu mengesat air mata palsu Jungkook tadi lantas memeluk Jungkook dengan erat. Mereka semua tergelak.

" Ah, saya akan hantar Puan Eunbi di wad biasa sebelum kamu melawat dia. " Ujar doktor. Dia menepuk bahu Jungkook lalu beredar meninggalkan mereka.

-

" Neomu kyeopta! " Puji Jimin dari tadi kepada bayi baru Jungkook dan Eunbi. Jimin menghampiri mereka berdua lalu duduk di atas kerusi di sisi katil Eunbi.

" Korang dah ada nama ke untuk anak korang? " Soal Jimin. Jungkook dan Eunbi memandang antara satu sama lain. Mereka berdua bermain mata.

" Janganlah cakap berdua manalah aku dengar. " Ujar Jimin seakan nada merajuk. Jungkook menghampirinya lalu memeluk belakang Jimin dengan erat sambil tersenyum memandang Eunbi.

" Sayang, nak letak nama apa eh untuk anak kita? " Soalnya dengan nada manja. Jimin mendongak terus memandang Jungkook. Bukan dengar pun kata-kata Jungkook.

" Eunbi ingatkan nak letak nama Jeon Ji Eun memandangkan anak kita perempuan. " Ujar Eunbi. Jimin terus tersenyum dengan nama yang Eunbi berikan.

" Cemburunya aku dengan korang. " Sampuk Jimin. Jungkook dan Eunbi memandang satu sama lain. Jungkook pergi ke hadapan Jimin. Dia segera menunduk.

" Kahwinlah, hyung. " Ujarnya.

" Siapa je nakkan Jimin sedangkan aku ni pekak, Jungkook? Bukan yang sebelah tapi kedua-dua belah. " Ujar Jimin sambil memandang Jungkook.

Eunbi menyentuh bahu Jimin dan membuatkan dia menoleh kearahnya.

" Jimin, aku percaya akan ada yang terima cinta kau dengan seikhlas hati walaupun kau ada kekurangan. Ingat, Jungkook boleh bahagia tak akan kau tak boleh? " Soal Eunbi.

+++

Maaflah, panjang.

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now