🌻 | One's

2K 296 44
                                    

" Eunbi tak nak kahwin kalau dengan Jimin. Omma tak pernah tahu perangai dia! " Jerkah Eunbi menahan amarah yang ditahan. Ibu dan ayahnya memandangnya dengan kosong.

" Jimin tu orang yang baik dan beradab. Apa maksud kamu yang dia tu tak baik? " Soal ayah Eunbi pula. Dia meraup kasar wajahnya menahan sabar dengan mereka.

" Walaupun omma dan appa tu kenal baik macam mana pun dia tapi dia kaki kelab, " Terluah apa yang dia ingin katakan selama ini. Ibu dan bapanya terkejut tak tahu ingin marah atau apa.

" Jangan nak menipu omma dan appalah di sini. Kamu saja menfitnah dia sebab kamu tak nak kahwin dengan dia. " Ujar ibunya pula.

" Apa-apapun kamu kahwin dengan Park Jimin. Muktamad! " Balas ayahnya pula. Eunbi rasa tercabar lalu naik ke tingkat dua untuk ke biliknya.

-

" Kau okay? " Soal Kim Sojung, rakan baik Eunbi. Daripada tadi hanya duduk mendiamkan diri mengacau jus oren itu. Dia sudah agak Eunbi mempunyai masalah.

" Aku tak tahulah aku okay ke tak tapi omma dan appa aku dah paksa untuk aku kahwin dengan Jimin. Aku tak nak! " Balas Eunbi geram. Tangannya menahan dari mengetuk meja tersebut.

" Jimin... kaki kelab tu? Omma dan appa kau tak tahu perangai sebenar dia? " Soal Sojung masih lagi terkejut. Kalau dengan orang lain tak apa tapi ini dengan kaki kelab, kaki minum, belum lagi kaki betul naik ke muka.

" Omma dan appa aku asyik kata diorang kenal sangat Jimin tu. Baik budaknya. Beradab dan boleh jaga dia. Entah apa yang omma aku mengarut tak tahulah dia. " Balas Eunha selamba.

" Apa kata kalau kau tunjuk sesuatu untuk bagi omma dan appa kau percaya. " Ujar Sojung cuba untuk membantu Eunbi.

" Nah makanlah HAHAHA!! "

+++

Sorry for changed the title.

This one is better.

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now