🌻 | Eleven

1.3K 230 15
                                    

" Jimin, papa nak cakap pada kamu sekejap. " Ujar bapa Jimin kepada anaknya yang berada di atas sofa sedang menunduk tak memandang bapanya langsung.

" Apa papa nak cakap? " Soal Jimin dengan suara yang kurang ajar dan tidak sopan. Bapanya hanya menggeleng dengan anak tirinya yang seorang itu.

' Kenapalah aku buang anak aku dulu? ' Soalnya di dalam hati lalu menghampiri Jimin. Jimin hanya menunduk tetapi terkaku apabila bapanya memeluknya. Ini yang paling dia lemah.

" Papa peluk Jimin sebab nak anak papa bertenang. Papa nak ceritakan benda sebenar pada Jimin. Jangan ingat papa tak sayang kamu. " Ujarnya lagi.

" A-apa dia pa? " Soal Jimin lalu memandang bapanya yang tersenyum nipis memadangnya. Jimin menatap wajah bapanya menunggu apa yang bapa ingin katakan.

" Sebenarnya, Jimin ada adik dan dia juga anak kandung papa dan mama. Jimin anak tiri mama dan papa. " Ujar bapanya. Jimin terkejut mendengar kata-katanya membuatkan kepalanya sakit.

" Jimin, papa dah tahu semua pasal kamu. Sebenarnya kamu yang menuduh anak papa rogol anak dara orang sebab bencinya kamu pada dia. " Ujar bapanya dan semakin sakit kepala Jimin.

-

" Macam inilah, aku nak kita semua plan untuk fitnah dia dan dibuang sekolah. Macam mana? " Soal Jimin pada rakan-rakannya. Mereka hanya mengangguk.

" Apa yang kau nak buat? " Soal Namjoon. Jimin tersenyum nakal apabila dia mendengarkan soalan tersebut. Dia menghampiri rakan-rakan mereka dan separuh bisik.

" Kau tahu siapa crush budak sewel tu, kan? " Soal Jimin. Yang ada di situ hanya mengangguk. " Aku nak kita letakkan Jungkook dan perempuan tu dalam bilik. " Ujar Jimin lagi.

" Bilik kesihatan di sekolah dan kita kecohkanlah benda ni. Mesti dia kena buang sekolah punyalah. " Ujar Jimin lalu tergelak jahat. Dia sudah lama bencikan lelaki itu akibat satu perkara.

+++

Eh, Jungkook anak orang kaya?

Slide for next chapter 💙

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now