🌻 | Eight

1.3K 250 18
                                    

Eunbi menunduk ke bawah apabila ibu dan bapanya berada di hadapan sedang memandang Eunbi. Dia seakan janggal untuk berada di situ lebih lama.

Ibunya duduk di sofa sebelah bersama bapanya. Dia menoleh ke arah suaminya dan mengeluh sendirian. Letih untuk bercakap dengan anak tunggalnya.

" Eunbi, betul ke yang kamu nak Jungkook bukannya Jimin? " Soal ibunya dan automatik dia mengangkat kepala memandang ibu dan ayahnya.

" Betullah omma, appa. Eunbi lebih sayangkan Jungkook bukan Jimin. Dia bukan yang terbaik. " Ujar Eunbi drastik. Dia langsung tidak terdesak.

Dia bukannya terdesak untuk gunakan Jungkook tapi daripada hari pertama mereka berjumpa, Jungkook terlalu baik dan juga mempunyai hati yang suci.

" Baiklah, omma appa akan bersetuju untuk kahwinkan dia dan Eunbi. " Ujar bapanya terus membuatkan Eunbi terkejut dan dalam masa yang sama risau.

" Omma dan appa tak payah menentukan tarikh perkahwinan tu. Biar Eunbi dan Jungkook saja yang buat keputusan. " Ujarnya.

-

" Omma dan appa saya dah setuju yang kita akan kahwin. " Ujar Eunbi. Kelihatan Jungkook terkejut apabila sekelip mata saja mereka setuju.

Jungkook memandang Eunbi dengan pandangan cemas. Risau juga ada. Bermacam-macam dia fikir selepas mereka berkahwin.

" Eunbi, saya tak setuju untuk kahwin dengan awak. Saya cuma pengemis dan tak akan mampu nak sara awak. Hubungan kita akan hancur. " Ujar Jungkook.

" Tak saya akan pastikan yang omma dan appa saya tahu benda sebenar tentang Jimin. Kita akan bahagia kalau omma dan appa sara kita. " Ujar Eunbi.

" Eunbi, awak terdesak saja untuk kahwin dengan saya, kan? Awak bukan cintakan saya pun. " Terluah juga kata-kata itu pada Eunbi. Wanita itu tersenyum pada Jungkook.

" Jungkook, awak tahu yang saya terdesak nak kahwin sebab saya memang cintakan awak dari hari pertama kita jumpa. "

+++

Watak antagonis akan menjadi terlalu ganas pada chapter 9.

Slide bawah untuk sambungan. 💙

[√] Si Pengemis.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang