🌻 | Thirteen

1.3K 230 17
                                    

" Sekarang ni Jimin ingat? " Soal bapanya membuatkan Jimin mengangkat kepala memandang bapanya. Dia masih terkejut dan masih cuak dengan apa terjadi.

" Kamu masih bencikan dia? " Soal bapanya lagi. Jimin menatap bapanya dengan perasaan yang dia sendiri keliru. Dia tidak tahu sama ada dia sayang atau benci.

Jimin menunduk. Dia ingat semuanya dan tanpa sedar dia menangis. Bapanya memeluk Jimin erat seeratnya dan Jimin menangis kuat.

" K-kenapa papa sayangkan Jimin sedangkan Jimin banyak buat dosa pada dia? " Soalnya. Bapanya hanya tersenyum nipis dan melepaskan pelukan.

" Sebab papa sayang Jimin dan ini semua atas arahan bapa kandung Jimin sendiri. " Ujarnya membuatkan dia menangis lagi. Jimin memeluk bapanya erat dan fikiran melayang tentang Eunbi dan Jungkook.

-

Dua hari Jungkook langsung tidak berjumpa dengan Eunbi, dia tertanya di manakah wanita kesayangannya itu. Hatinya resah dan tertanya-tanya.

Dia kembali menolak kereta sorongnya. Dua hari dia memang tidak makan akibat dia langsung tiada duit. Dia perlu mengikat perut sambil mencari rezeki.

Jungkook jatuh terduduk bila kepalanya pening. Matanya terus menjadi kabur seakan pitam. Dia memicit kepalanya yang sakit itu.

" Minum, " Ujar seseorang lalu menghulurkan air mineral untuk Jungkook. Dia mengambil air itu lalu meminumnya. Dia menutup matanya seketika.

" Terima kasㅡ J-Jimin? " Dia seakan terkejut apabila terlihat Jimin berada di belakangnya. Dia membantu Jungkook bangun dan duduk di bangku berdekatan.

" Aku dah agak kau terkejut. " Ujar Jimin lalu tersenyum manis padanya. Dia tahu Jungkook agak kekok dengan kelakuannya yang baik itu. Ini bukanlah lakonan.

" Jangan terkejut sangatlah. Kau akan pening bila dah lama kau tak makan. Jadi, aku belikan kau makanan. Ambillah makan. " Ujar Jimin.

" T-tak nanti dulu. K-kenapa kau baik dengan aku? " Soalnya membuatkan Jimin tersenyum nipis sambil memamdang adik tirinya itu.

🌻 | To Be Continued

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now