🌻 | Six

1.4K 251 10
                                    

Jungkook dan Eunbi masih di sungai Han sedang berdiri kekok memandang satu sama lain. Dia memandang Eunbi.

" K-kenapa awak terdesak nak saya jadi teman lelaki awak. Saya cumalah seorang pengemis. Jebal ramai lagi lelaki yang baik. " Ujar Jungkook.

Dia tidak mahu untuk menjadi teman lelaki Eunbi sedagkan dia mempunyai perasaan cinta pada Eunbi dalam tidak sedar.

Dia takut jika dia tidak dapat untuk membahagiakan Eunbi itu dengan harta yang cukup untuk dia seorang sahaja. Dia miskin bukan kaya.

" Ya, saya terdesak sebab saya tak nak kahwin dengan lelaki tu. Cukuplah awak jadi teman lelaki saya dan kita break lepas Jimin dah fed up dengan kita. "

Jungkook menunduk. Dia tak tahu mengapa dia agak kecewa apabila Eunbi berkata sebegitu. Dia mengangkat wajah menoleh ke arah Eunbi dan tersenyum.

" Baiklah. Saya terima untuk jadi teman lelaki palsu awak. "

-

Pak!

Bam!

Jimin membaling barang yang ada berdekatan dengannya. Dia meraup kasar wajahnya sendiri yang peluh akibat amarahnya.

" Jimin, kau kenapa? " Soalnya apabila dia terdengar rakannya mengamuk membaling barang. Taehyung masuk ke dalam lalu menghampiri Jimin.

Jimin menghempas punggung di atas katil. Dia memandangnya dengan tajam. Dia terlalu marah apabila Jungkook dan Eunbi di sungai Han tadi.

" Kau apahal? " Soal Taehyung lagi.

" Kau kenal budak yang selalu kita buli dia dan dia pengemis? " Soal Jimin.

" Of course. Kenapa? " Soalnya semula. Jimin terlalu geram lalu membaling selimut dan bantal di atas lantai. Taehyung tersentak.

" Aku tahu Eunbi bencikan aku dan dia tak nak kahwin. Kau tau yang dua gunakan pengemis tu untuk jadi teman lelaki. " Ujarnya membuatkan Taehyung duduk di sebelah Jimin.

" Dah tu kau nak buat apa? " Soal Taehyung. Dia malas ingin bertekak dengan Jimin dan dia takut jika dia pula jadi mangsa apabila Jimin sedang marah.

" Kalau guna cara baik langsung tak jadi. Kita guna cara nakal dan jahat pula. " Ujar Jimin. Bibirnya tersenyum sinis. Taehyung agak tertanya.

" Maksud kau? " Soalnya.

" Tunggu je. "

+++

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now