🌻 | Nine

1.3K 236 11
                                    

" Jungkook, awak tahu yang saya terdesak nak kahwin sebab saya memang cintakan awak dari hari pertama kita jumpa. " Ujar Eunbi membuatkan dia terkaku.

" Awak kena percayakan saya yang memang saya cinta awak? Awak tak suka saya ke? " Soalnya terus. Jungkook menunduk dan mengemam bibirnya sendiri.

" S-saya... " Ujar Jungkook yang masih menunduk. " Saya terlalu cintakan awak sebab awak baik dan orang yang pertama tolong saya. " Ujar Jungkook.

Pak! Jungkook terjatuh di atas jalan apabila seseorang memukul kepalanya dengan kuat. Dia terus menoleh ke arah empunya. Jimin memandang mereka berdua.

Kepala Jungkook berdarah. Dia hampir pengsan akibat kesakitan yang tidak tertahan. Kayu yang dipegang oleh Jimin digenggam dan menghampiri Jungkook.

" Kenapa degil sangat kau ni? Aku dah kata jangan dekat pada dia tapi kau buat jugak! Kau tu layak mati je. " Ujar Jimin sinis.

" Jimin, hajima! " Jerit Eunbi lalu dia mempertahankan lelaki yang dia cintai itu. Jungkook dah menahan kesakitan tersebut dan makin banyak darah mengalir.

" Eunbi, kau patut kahwin dengan aku bukannya pengemis tak guna ni! " Balas Jimin. Eunbi memandang Jimin tajam.

" Aku tak akan pernah suka kau mahupun cintakan lelaki durjana seperti kau. Kau yang tak layaklah! " Ujar Eunbi lalu mengangkat Jungkook.

" Ingat, apa-apa yang kau buat pada aku, aku akan terus bongkarkan rahsia gelap kau. " Ujar Eunbi sebelum dia pergi meninggalkan Jimin di situ.

" Kau tak akan dapat lari dari aku, Eunbi. " Ujar Jimin sinis.

+++

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now