🌻 | Fourteen

1.3K 219 2
                                    

" Jangan berani nak keluar selagi omma dan appa tak bagi kamu keluar. Kamu berani ya tipu omma dan appa. " Ujar ibu kepada Eunbi.

Eunbi menunduk hanya tidak mendengar kata-kata ibunya. Dia masih tertanya bagaimana bapa dan ibunya mengetahui tentang kerja Jungkook yang sebenar.

Dia masih terfikir keadaan Jungkook di luar. Eunbi hanya menunduk dan endahkan kata-kata ibu bapanya. Eunbi malas ingin bertekak hanya berdiam diri.

" Sekejap lagi Jimin datang untuk melamar kamu jadi apa-apapun kamu kena terima. Tak ada bantahan. Faham! " Eunbi mengangkat kepala memandang ibunya.

Dia seakan mahu menangis kerana tindakan ibu bapanya yang langsung tidak memahami perasaan anak sendiri. Langsung tiada guna jika dia dilahirkan.

Ding! Dong!

" Jimin dah sampai. " Katanya dengan penuh teruja lalu ibunya membuka pintu. Terpancul diri Jimin dan juga Jungkook di situ membuatkan ibunya tertanya.

" Jungkook, " Eunbi terpana dengan apa yang terjadi. Jimin dan Jungkook kini rapat seperti adik beradik. Jungkook terlihat Eunbi dan tersenyum comel.

-

" J-jadi Kook ada keluarga? " Soal Jungkook sambil menangis di hadapan bapanya sendiri. Dia tidak tahu mengapa tetapi dia gembira dapat berjumpa.

Jimin memandang Jungkook dengan perasaan rasa bersalah. Dia sedar apa yang dia lakukan dulu sehingga memecah belah keluar Jungkook.

" Appa, Jungkook rindu appa. " Ujar Jungkook sambil menangis dan memeluk bapanya sendiri. Habis wajahnya memerah akibat menangis terlalu banyak.

" Hyung? " Jimin menoleh ke arah Jungkook. Dia menghampiri Jimin dan memeluknya seeratnya yang boleh. Walaupun Jimin dah buat kehidupannya hancur, tak mungkin Jungkook tak akan memaafkannya.

" Maafkan, hyung. "

" Jungkook dah lama maafkan kau, Jimin hyung. " Jimin hanya tersenyum dan mengesat air mata Jungkook. Dia memandang ke arah bapanya yang tersenyum rindu memandang Jungkook.

" Jungkook, kau kena ikut aku jumpa someone. Jangan nangis lagi dah. " Ujar Jimin dan dia tergelak. Jungkook mengesat air matanya memandang Jimin.

" Nugu? " Soal Jungkook.

Jimin tersengih memandang Jungkook.

+++

Maaf, lambat update.

Disebabkan fanfiction ni dah nak habis, aku ada publish ff short story Taehyung ; Fake Love.

Check out, guys 💜

[√] Si Pengemis.Where stories live. Discover now