🐨 6

1.1K 152 13
                                    

Sejak dari hari itu aku sudah tak jejak kaki di kafe itu. Aku tak nak terserempak dengan lelaki yang bernama Jihoon itu.

Junkyu pula dah dua hari tak datang kedai aku. Telefon pun tak. Aku tak tahu apa kena dengan dia. Bila fikirkan itu aku jadi sedih.

Stop lah Iris. Kau kena terima hakikat yang memang dari dulu lagi tak ada orang sudi kawan dengan kau. Sedarlah diri tu sikit.

Dalam hati aku ketawakan diri sendiri. Hidup kau tak kan pernah indah Iris. Kau tak kan pernah dapat chance untuk bahagia.

Bunyi guruh menyedarkan aku. Di luar sudah gelap. Baru aku perasan sekarang dah nak dekat 10 malam. Aku kemas kemas apa yang patut.

Kilat sambung menyambung diluar. Ya Tuhan takut aku tengok. Diluar sangat gelap. Entah macam mana aku nak balik kejap lagi.

Hujan semakin lebat. Dan sejarah hitam muncul kembali. Satu satunya tragedi yang aku tak boleh lupa sampai sekarang. Dalam keadaan macam ni siapa yang sudi tolong aku.

Aku terduduk di belakang kaunter. Kedua belah telinga ditutup dengan rapat. Lutut dirapatkan pada tubuh. Aku mula menangis.

Junkyu menatap cermin kaca yang dipenuhi dengan titisan air hujan. Kilat dan guruh bergilir gilir di luar. Dia terperangkap di kafe. Entah pukul berapa dia boleh balik nanti.

Dan tiba tiba black out. Lampu terpadam. Hanya cahaya kilat yang menjadi lampu untuknya.

Ting!

Telefon yang berada diatas meja bergetar menandakan pesanan baru masuk. Mata dijeling ke skrin telefon melihat notification yang muncul disitu.

"Awak saya takut"

Pesanan yang ringkas tapi cukup untuk buat hati dia tak keruan. Telefon diambil dan jaket kulit hitam nya disarung ke tubuh.

Enjin kereta dihidupkan. Demi orang tersayang di sanggup gadai nyawa drive dalam keadaan guruh dan kilat macam ni. Mana dengan hujan lebat lagi. Tapi jarak kafe dengan kedai bunga tak jauh. Jadi itu satu kelebihannya.

Dia sampai di kedai bunga milik Iris. Gelap. Tak nampak bayang bayang Iris.

Awak kat mana Iris. Jangan buat saya risau macam ni.

Dalam hati berdoa supaya Iris tak apa apa. Flashlight dinyalakan. Seluruh kedai dia cari dan akhirnya dia jumpa.

"Awak okey?" soal Junkyu dengan panik apabila melihat Iris menangis.

Soalan Junkyu dibiar tak berjawab. Tubuh Junkyu dipeluk dengan erat oleh Iris.

"Its going to be fine honey. I'm here for you"

Junkyu mengusap belakang Iris. Perempuan ini memeluknya dengan erat sekali. Jadi dari sini dia tahu Iris betul betul takut.

"Saya ingat awak dah balik tadi. Sorry sebab tak telefon. Lately ni saya busy sikit"

Iris cuma diam dan menangis. Sumpah dia takut sekarang ni. Kalau Junkyu tak datang tadi tak tahulah apa nasib dia.

...

Flower Girl | KIM JUNKYUWhere stories live. Discover now