BAB 21

1.3K 135 8
                                    


Still Sukjin's P.OV

Saat lampu terbuka,saat itu juga bilik itu mula dipenuhi asap beracun.Mujur kami telah memakai topeng yang diberikan Kwangsoo.Kwangsoo telah menciptanya agar kalis bahan kimia dengan bahan bahan yang kami temui di dapur.Walaupun bau pada kain ini agak menyengat,aku lebih rela memakainya dari terbunuh dengan racun tersebut.

"Ahhhh!!!!!!!Sakit!!Sakit!!"Jihyo menjerit,kami semua mengelilinginya.Matanya berkaca,dahinya berkerut menahan kesakitan.Dia menggenggam tangan Gary.Air matanya jatuh ke lantai saat di menghembuskan nafas.

"Tak,tak,tak!Jangan pergi!Jangan pergi!"Gary menepuk nepuk pipi Jihyo perlahan namun matanya masih terkatup. "Jihyo nuna!!"Kwangsoo menangis sambil meletakkan tangan Jihyo di pipinya.Haha menunduk lantas air matanya gugur.

Saat itu,asap beracun mula berkurangan.Dalang memang mahu bunuh seorang dari kami dan hatinya akan puas. Jongkook menjerit, "Tak guna,keluarlah!Kami takkan main permainan ini lagi!"Aku menunduk ke lantai begitu juga dengan Jaesuk.

"Hahahahhaha!!"Kelihatan 3 orang manusia menuruni tangga saat itu sambil tersenyum sinis.

"Tahniah sebab selesaikan teka teki kami!!!"Yoo Sochil ketawa jahat.Di matanya terlihat kepuasan yang aku lihat pada mata seorang pembunuh yang datang untuk kaunseling dari aku beberapa tahun lalu.Min Samchi dan Han Daehyuk turut sama tersenyum sinis pada kami.

"Nampaknya..Tak ada pemenang antara kamu semua.Kamu semua pengalah!"Min Samchi gelak berdekah dekah.Aku mahu senyum sinis padanya namun aku simpan dahulu.Kenapa?Tengoklah dulu.

"Kasihan..Gadis cantik ini perlu mati dahulu.."Han Daehyuk menggeleng kepala,kononnya simpati. "Tapi takpe.."Tambah Yoo Sochil."Awak semua akan temankan dia nanti."Min Samchi menghabiskan ayat itu.Mereka mendekati kami dengan sebilah pisau di tangan masing masing.

Aku mengetap gigi.


DAN MASA PUN TERHENTI (Completed)Where stories live. Discover now