Chapter five

30.6K 542 1
                                    

Sesampai sahaja Ellena ke dalam biliknya, dia membuka veil yang tersarung cantik di atas kepalanya. Dia menatap wajahnya di hadapan cermin. Ketika dia baru sahaja ingin membersihkan dirinya, Suara di luar pintu menangkap perhatiannya. Dia berdiri disisi pintu dan menunggu untuk orang yang berada di luar pintunya untuk bercakap.

 Dia berdiri disisi pintu dan menunggu untuk orang yang berada di luar pintunya untuk bercakap

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"hei perempuan, kau dengar sini ! Aku taktahu apa motif kau setuju nak kahwin dengan aku. Walaupun lepas kau dapat surat aku, kau tetap berkeras nak kahwin dengan aku ! aku taktahu apa masalah kau. Kau ni sama je macam pelacur hina yang harapkan duit aku ! Kau memang perempuan tak guna , BITCH ! aku nak lepas ni kau jangan pernah sibuk hal aku dan aku sikit pun tak akan masuk campur dalam hidup kau ! kalau kau masuk campur jugak , aku akan buat kau, perempuan tak guna 'Living in hell' kau faham tak? Dan sebelum aku lupa , tiap bulan aku akan transferkan duit yang banyak dalam akaun kau . Lagipun memang tu yang kau nakkan? Aku harap kau dengar dan tak masuk campur dalam hidup aku, perempuan kaki kikis!"

Ellena tersentak mendengar suara yang dia sudah pasti milik suaminya yang mengeluarkan kata-kata yang cukup untuk menyentap tangkai hatinya. Namun dia tidak menangis. Dia wanita yang kuat.

'Aku taktahu apa motif kau setuju nak kahwin dengan aku'

Kata-kata lelaki itu mengingatkan sebab dia terpaksa menerima pernikahan ini.

****************************************************************************************

FLASHBACK 3 BULAN YANG LALU.

Telefon bimbitnya yang tidak berhenti-henti berdering membuatkan Ellena kelam kabut berlari ke arah telefonnya. Dia terlalu sibuk sehingga tidak dengar deringan telefon bimbitnya. Dia mengangkat telefon bimbitnya dan suara abangnya memenuhi ruangan gegendang telinganya.

"Ellena, baba sakit Ellena. balik sekarang please dek. Abang taktahu berapa lama lagi baba dapat bertahan. Jantung baba mula tidak berfungsi adik."

Suara abangnya begitu sayu menyebabkan airmata Ellena mengalir deras. Dia terduduk di situ sambil menangis sekuat hati.

'Baba'

"Ellena ! kenapa ni ?!"

"Eim , baba eim ! jantung baba dah semakin tak berfungsi. Aku taktahu kenapa tapi semalam babah okay je. Eim aku nak balik eim. Tolonglah aku eim. Aku nak jumpa baba"

Aku melihat eim berlari pantas mengambil telefon bimbitnya dan kembali duduk disisi aku. Aku melihat dia menekan nekan sesuatu di skrin smartphonennya.

"eim, kau buat apa ni eim?"

"Dah, kau pergi pack barang-barang kau sekarang. Aku dah booked kan kau ticket kapal terbang satu jam dari sekarang. Cepat-cepat"

Aku memandang eim dengan mata bersinar lalu aku terus mendakap tubuhnya. PENYELAMAT HIDUPKU.

"Terima kasih eim ! aku taktahu nak buat apa tanpa kau eim ! aku nak gi pack barang aku sekarang. Eim i love you so much !"

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now