Thirty-five

13.5K 310 14
                                    

Emmel dan Ellena hanya diam sepanjang perjalanan. Ellena yang hanya menahan kemarahannya hanya mendiamkan diri sambil menutupkan matanya. Malas sungguh dia bersama lelaki itu pada saat ini. Perangai Emmel yang selalu memaksanya membuatkan Ellena ingin memberontak dan semakin geram akan perangai Emmel yang satu itu. 

Emmel hanya menoleh memerhati Ellena. Risau juga Ellena semakin membecinya. Namun apakan daya, Dia tidak sanggup membiarkan Ellena bersama lelaki lain, lagi-lagi lelaki itu mempunyai rupa dan bergaya, Hatinya masih ragu ragu jika Ellena tidak sama seperti perempuan lain. Namun, apa yang pasti, dia sangat mencintai Ellena dan tidak sanggup kehilangan gadis itu. 

Ellena yang dalam diam sedar akan mata Emmel yang sentiasa mencuri pandang kearahnya, merasa tidak selesa

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ellena yang dalam diam sedar akan mata Emmel yang sentiasa mencuri pandang kearahnya, merasa tidak selesa. Dia membuka mata dan menoleh kearah Emmel yang tidak melarikan pandangannya, malah memandang Ellena dengan pandangan yang lebih dalam. Pandangan itu menggetarkan hati Ellena.

"Apa awak ni! Asik pandang pandang saya? Saya ada hutang ke dengan awak?" Walaupun secara tidak langsung Ellena memang mempunyai hutang besar namun bukan dengan Emmel tetapi dengan papanya. 

"Why can't I keep looking at you when you're good-looking?" Emmel mengeluarkan kata-kata nakal bersahaja sambil tersenyum nakal yang membuatkan Ellena terdiam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Why can't I keep looking at you when you're good-looking?" Emmel mengeluarkan kata-kata nakal bersahaja sambil tersenyum nakal yang membuatkan Ellena terdiam. Hatinya yang panas terusik lagi. Hampir sahaja kata-kata lelaki itu dapat memujuk hati Ellena. 

'kau ni senang sangat give in Ellena! no! enough is enough okay?!'

"I am very sorry for everything that I have done to you Ellena."

"No. You are not!" Ellena membalas kata kata Emmel dengan airmatanya yang tidak dapat ditahan. Suaranya tresak-esak menahan sebak didanya. Sudah puas dia bertahan dengan perangai lelaki ini. 

Emmel yang sedar akan perubahan suara Ellena terus memberhentikan keretanya. Dia dengan pantas keluar dari kereta membuka pintu Ellena. Dia menarik Ellena lembut. Kali ini, Ellena lemah mengikut langkah Emmel. Emmel mendudukkan Ellena di bangku yang tersedia ditepi jalan Putrajaya. 

Ellena yang mengesat airmatanya dipandang penuh kasih. Emmel tahu perempuan ini banyak bersabar dengan kerenahnya. Dia juga tidak tahu mengapa dengan Ellena, hatinya terus terus merasa marah. Lagi-lagi dia tahu banyak lelaki yang menginginkan istrinya itu. Dia nampak Ellena mencuba terbai menjaga dirinya. Kini dia sedar wanita itu telah memainkan peranan yang besar mengubah sikapnya selama ini.

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now