Chapter ten

26.2K 591 18
                                    

Hidup harus diteruskan.

Dah hampir tiga bulan sejak peristiwa itu berlaku. Ellena sudah tidak mengambil runsing tentang apa yang terjadi dalam rumah agam itu. Semuanya ibarat sudah lali dan dia sudah terbiasa.

Ellena lega kerana setiap kali dia dapat menghindari emmel yang sudah pastinya kehendak lelaki itu sendiri. Dia tidak mahu bertembung dengan lelaki itu sama sekali. Apa yang dia tahu lelaki itu sehingga ke hari ini masih tidak pernah melihat wajahnya. Mungkin kerana terlalu benci akan dirinya.

'Lantak kau lah brader. Aku hidup je'

Ellena terbaring merenung syilling. Tepat pukul 7:00 pagi, ellena menukar bajunya, dia memakai seluar tight paras lutut dan sweater vans hitamnya. Dia menyelitkan earphonenya di telinga dan mengikat rambutnya. Memang sudah menjadi routine hariannya untuk berjogging berasama teman rapatnya airel.

Sejak peristiwa di cafe 3 bulan yang lepas, mereka menjadi semakin akrab dan sentiasa berjogging bersama. Ellena berasa lega sekurang kurangnya dia mempunyai teman rapat yang boleh dibawa berbual selain alya. Alya juga sangat membantu dalam mengelakkan ellena membunuh diri akibat kebosanan teramat sangat. (Spot the sarcasm)

Ellena menuju ke dapur dan mencuit alya. Dia baru tahu yang alya sebenarnya adalah manusia yang sangat cepat melatah dan perangai alya yang satu itu sangat menghibur hatinya.

"Oh mak tolong aku mak aku terbang tak balik mak. Jaga adik ku mak eh mak mana mak."

"Bhahahahahhahahaahhahahahahahahaha alya mana mak alya ?hahahahhaahhaha"

Alya hanya memerhatikan majikannya itu dengan wajah geram namun tetap tersenyum. Sesungguhnya dia mula menyayangi ellena. Dan perbuatan emmel yang melukai ellena turut melukai hatinya.

'Mengapakah emmel tak pernah melihat apa yang ada dalam diri ellena ni?'

"Alya saya tahu saya cantik. Awak tak perlulah nak tatap mataku haiii omma bertha"

Ellena melakonkan aksi omma bertha dalam sinetron bawang merah bawang putih dan membuatkan alya tergelak.

"Baiklah omma bertha dah boleh pergi jogging dah airel dah lama tunggu omma kat luar tu"

Ellena mengenyitkan mata kepada alya sebelum berjalan keluar menghampiri airel yang membelakanginya. Dia menghampiri airel perlahan-lahan agar airel tidak perasan akan kehadirannya dan. ........

"BAAAAAAAAAAAAA !!!!!!"

Melompat ellena ketika disergah oleh airel.

"Ehhh woiii aku yang nak kejutkan kau, apahal kau yang terkejutkan aku balik ni? Nasib mak takde sakit jantung. "

Airel mencapai kepala ellena lalu digrip dibawah lengan sasanya. Dia menyekeh rambut ellena sehingga menjadi serabai.

"Hah tu ahh tak padan kecik nak terkejutkan orang !"

"K k k aku surrender, lepas lah airel. Apa layan perempuan camni!"

Airel melepaskan ellena dan mereka memandang antara satu sama lain dengan muka yang serious. Selang beberapa minit, mereka tergelak macam nak terkeluar tekak.

Tanpa disedari sepasang mata memerhati tingkah laku mereka yang akrab.

"Dah jumlah kang lambat panas woi!"

"K jom!"

Mereka pun berjogging beriringan pada pagi itu.

*****************************

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*****************************

Okay siapaa lebih suka airel berbanding si gila emmel tu angkat tangan🙋🏻, memang sengaja aku wujudkan character gay ni agar......

Biarlah rahsia lah ek?

Apapun siapa eh mata yang memandang diorang ni? Well sila stay tuned kay guys! I know this story agak lambat but i'll give you the satisfiction of reading my piece jangan risau eh ?

Xoxo gaiz 😍😘

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAOn viuen les histories. Descobreix ara