Thirty-four

12.1K 252 4
                                    

To be honest life is a long journey to fill with sorrow and regret.

Lets live to the fullest cause we are the on who paint future and embrace failure. To fall in love truly is what every person could ever wish for through countless heartbreaks but this road gives us journey to cherish.

Never. I repeat never afraid of falling. Why? because you will never know if you will for go this time. Who knows? who knows if this time is for real.

********************************************************************************************

Ellena terpisat-pisat bangun. Matanya agak kabur dibutakan sinaran matahari yang menyinar dari ruang ruang bolos langsirnya. Ellena separuh sedar ketika menyedari dirinya tidak lagi berada di tempat yang sama dia berada malam semalam. Langsung matanya segar dan terbayang perkara yang seram-seram !

'Ahh sudah ! siapa pulak yang angkat aku masuk bilik ni? serius seram beb! ahh sudah.. malam tadi kan aku dekat... bawah?'

Ellena bingkas bangun ketakutan memulas tombl pintu untuk keluar dari bilik yang dianggapnya berhantu hanya kerana insidennya berada di dalam bilik padahal malam tadi dia berada di bawah. Ellena sememangnya seorang yang penakut walaupun dia seorang yang lantang berbicara. Pastinya ada sifat perempuan yang tersemat elok didasar hatinya..ehh??

Ellena yang berlari menurun tangga sambil memandang belakang taku ada yang mengikutinya tidak sedar akan apa yang menunggu dihadapannya. Yang pasti sekarang dia hanya inginkan Alya ! 

"Aduh!" Ellena pantas mengangkat mukanya setelah dia terlanggar sesuatu yang agak keras dihadapannya. Muka masam Emmel dihadapannya dipandang takut.. Dia takut sahaja kedinginan lelaki itu semakin memuncak terhadapnya. 'haih, Ellena ada saja kau ni cari pasal'

"Kau ni dah kenapa?" Sengaja mukanya dimasamkan supaya muka Ellena yang comel menikus semakin menjadi. Hampir sahaja gelaknya terhambur apabila Ellena cembeng menahan airmata yang menitik, namun hanya seketika apabila perasaan risau terhadap keadaan gadis itu terbit. Tindakan refleks Emmel yang lupa akan egonya sebelum ini, dengan pantas menarik Ellena kedalam pelukannya untuk memujuk hati gadis itu. Dia mengusap perlahan belakang rambut Ellena yang lembut, Terus bau Ellena yang lama dirindui mendamaikan perasaannya. 

"Shhh, kenapa ni sayang? Shhh jangan menangis sayan. Abang kan ada? Sayang jangan risau."

Ellena yang mula ingin merasa selamat terus terbayang akan layanan Emmel terhadapnya selama ini. Terus dia menolak badan yang memelukya erat. Walaupun dia merindui lelaki itu, namun.. dia merasakan dirinya sentiasa dilayan seperti patung oleh lelaki itu. Dia sudah berazam tidak mahu lemah lagi Biarah lelaki ini tenggelam dalam mainannya.

"Awak ni kenapa? suka suka je nak peluk orang! Ingat saya ni apa? Patung ke? Awak jangan suka suka lagi nak sentuh sentuh saya." Ellena mengesat airmatanya dan berpeling berlalu pergi. Sakit betul hatinya dengan lelaki yang sesuka datang dan sesuka pergi dalam hidupnya itu. 

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now