Chapter fourteen

26.2K 565 11
                                    

Dah hampir seminggu sejak papa mengejutkan mereka tentang suprise honeymoon yang langsung tidak mereka sangka-sangka. 

Emmel's p.o.v

Dia tak bagitahu apa apa pada papa? biar betul? memang serba salah mula bertembok dalam hatinya. Ahh biarkan jelah tah tah perempuan ni memang saja nak bermain dengan otak pemikiran aku ! shit. setelah mendengar apa yang papa ingin sampaikan, aku naik meradang. Aku benci sungguh terhadap perempuan tu! lagi nak suruh kitorang pergi honeymoon bersama? no! i will never let her win. 

aku akan layan kau mcam sampah! tak kira lah kau bagitahu papa ke tak tapi pada aku kau masih perempuan yang sama. Tamak dan takada maruah diri. Tah tah berapa jantan tah dah sodok perempuan tu. Peristiwa dia nampak perempuan itu bergelak ketawa dengan seorang lelaki membakar lagi kemarahannya. Tak hingin aku nak duduk satu bilik pu dengan kau siall. Duduk satu rumah pun dah cukup buat aku sakit hati apatah lagi satu bilik ! 

Malam itu setelah papa aku pulang, aku mengamuk sakan. bukan kerana benci tetapi terlalu rungsing dan sebagai amaran agar perempuan itu tak berbuat macam-macam! pasti perempuan itu semakin takut pada dirinya. BAGUS ! memang itu pun yang diharapkan. setelah puas menghempaskan segala barang, dia mengambil kunci kereta dan keluar untuk mengambil angin malam.

angin tak angin, memang last last perhentian aku dekat club malam lah. memang dah menjadi lumrah hidup aku mencari ketenangan dengan perempuan lagi-lagi sejak kehilangan mama. 

Ergh macamana aku nak berdepan dengan perempuan ni ? ! shit.

*************************************************************************

Dah hampir seminggu papa memberi kejutan yang sememangnya mengejutkan kami berdua.

Kemarahan emmel sepertinya sudah berkurang. Namun hanya sedikit, kot? Dia ni memang ada masalah untuk mengawal kemarahannya. Masalah betul! kalau boleh semua benda dia nak marah. naik pening kepala aku! Dah seminggu dia asyik pulang apabila jam hampir menginjak pukul 12 malam, dia makan dan terus masuk kebiliknya. Well, itu apa yang alya bagitahulah. aku nak tunggu dia sampai lewat malam? hmm kalau selama ni aku memang memainkan peranan sebagai isteri mithali, mungkin memang boleh kut aku nak tunggu dia. Tapi dia ni nakk tengok muka aku pun  taknak apatah lagi bila dia tahu aku tengah tunggu dia? memang kena maki free je nanti. Tak kuasa aku. Baik aku tidur. Alya cakap gak yang dia selalu puji masakan alya. Pffffttt. Dia taktahu ke secara tak langsung dia dah puji masakan aku? Such a big ego he got here. Tak masuk dalam bilik, Dia akan menyibukkan diri sendiri takpun terus masuk ke dalam bilik office dia yang tersedia dalam rumah ni. 

well, i guess that kept me alive?

Aku rasa aku masih hidup sampai harini pun sebab kitorang tak pernah bertembung antara satu sama lain. Well, im so relievd. so fuckin relieved.

Tepukan lembut di bahu menyedarkan aku dari lamunan aku yang hampir sampai ke Timur Leste, tah aku pun tak tahu mana tempat tu. hantam lah labu. Aku pandang ke belakang dan melihat alya memandang aku dengan riak kerisauan jelas terpampang di wajahnya. Aku hanya memberikannya wajah keliru.

"Ellena, awak okay tak ni?'

"ahh, ya? kenapa?"

"Ellena dah hampir 15 minit saya tanyakan soalan kat awak, tapi awak termenung jauh sambil kacau sup ayam ni. Tengok sup ayam ni dah pekat dah ni?"

aku tersedar dan cepat-cepat menambah air sebelum sup itu menjadi kering sekering-keringnya. Aku mengacaunya untuk beberapa saat lagi sebelum mematikan api dan meletakkan sup itu ke tepi.

"Awak okay ke tak ni Ellena? Saya risau lah tengok awak ni. Macam ada yang tak kena je?"

Aku hanya tersenyum manis. 

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now