FORTY-THREE (( The Break Up))

10.2K 215 6
                                    

Are you okay now?
Our end was difficult
It was just a breakup
Yet we had such a hard time

From time to time I hear you're doing well
You're already seeing a good man
I didn't ask but I was told anyways

You did the right thing
You wouldn't have been able to stand it
To endure that emptiness


Are you happy now that you're in love?
When you fall in love, you don't know how beautiful you are
I still can't get that image of you out of my head, I can't escape it
Hearing about you makes it even harder
Do you like him?
To be honest, I can't stand it
I wish you were a little more unhappy
Just a little bit, even just a tenth of my pain
It hurts
Be happy

It's unfair, I think only I'm having a hard time
Maybe I'm the only one who's collapsed
Or maybe I'm overreacting over the end of one love

It's complicated
I thought I would be happy for sure
I didn't know I would miss you so soon

*********************************************************************************

Sejak akhir akhir ini, Ellena merasakan ada seseorang yang sentiasa mengikut langkahnya. Kadangkala apabila dia berpaling, orang itu hilang. Entahlah, malas dia hendak berfikirterlalu dalam. Mungkin hanya perasaannya sahaja. Dia cepat-cepat mencapai telefon bimbitnya dan melihat beberpa panggilan yang tidak dijawab oleh Irfan. Ellena tahu, Irfan cuba untuk mengambil hatinya namunhatinya tetap mencintai Emmel. Berjuta kali dia cuba untuk menafikan segala perasaan yang terbina semakin kukuh dalam hatinya, berjuta kali juga dia kalah dengan perasaannya itu. Hari-harinya kini hanya berteman dengan airmata. 

Emmel juga telah hilang tanpa khabar berita. Beberapa kali Ellena cuba untuk menghubunginya tetapi terus disambungkan ke peti simpanan suara. Papa juga tidak tahu kemana adanya Emmel saat ini. Surat penceraian yang telah ditandatangani Emmel dua bulan yang lepas masih dibiarkan sepi. Mereka masih sah sebagai suami isteri. Ellena berulangkali menyalahkan dirinya yang ego sedangkan Emmel sebenarnya telah membatalkan segala pertaruhannya dan kawan kawan mereka. Irfan telah menceritakan bahawa Emmel mengamuk dan bergaduh besar dengan semua rakan-rakannya pada malam itu. 

'Abang, abang kat mana sekarang? Puas dah Ellena cari abang.. Abang tak ada.' Rintih Ellena dalam hatinya. 

Masihkah Ellena utuh dalam hati lelaki itu setelah dia menolak lelaki itu bulat bulat dan menghancurkan sekeping hati yang memang mencintainya?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Masihkah Ellena utuh dalam hati lelaki itu setelah dia menolak lelaki itu bulat bulat dan menghancurkan sekeping hati yang memang mencintainya?

*********************************************************************************

Emmel dapat melihat dari matanya betapa mesranya Ellena dan Irfan bergelak ketawa. Hatinya remuk. Sedangkan dia terlalu merindui isterinya itu. Setiap pagi dan malam, tidak pernah sekali pun wajah isterinya itu tidak terbayang. 

'Ya, aku layak dilupakan. Aku dah janji untuk biarkan dia hidup bebas tetapi Ya Allah, hati aku cukup terluka. Bantu lah hamba mu ini ya Allah.'  Dia menangis buat kesekian kalinya setelah habis solat. Buat masa sekarang Emmel benar-benar mendekatkan dirinya dengan tuhan. Dia merasakan lebih tenang setelah meluahkan segalanya pada yang maha Esa. 

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now