Thirty-seven

12.1K 247 5
                                    

No sir, well I don't wanna be the blame, not anymore.
It's your turn, so take a seat we're settling the final score.
And why do we like to hurt so much?
I can't decide
You have made it harder just to go on
And why, all the possibilities well I was wrong
That's what you get when you let your heart win, whoa.
That's what you get when you let your heart win, whoa.
I drowned out all my sense with the sound of its beating.
And that's what you get when you let your heart win, whoa.
I wonder, how am I supposed to feel when you're not here.
Cause I burned every bridge I ever built when you were here.
I still try holding onto silly things, I never learn.
Oh why, all the possibilities I'm sure you've heard.

Eventually, we all humans. we get tired.. 

***********************************************************************************************

'Aku cintakan Emmel dengan apa sahaja yang aku mampu.. Bolehkah segala yang aku harapkan menjadi realiti? Bolehkah Emmel terima aku seandainya dia tahu dari mana bermulanya semua ni? Macamana kalau papa dah sihat? 

Segala soalan bertubi-tubi bermain di mindanya..

You never know...

Tangan Ellena digenggam erat oleh Emmel yang masih menutup matanya erat. Ellena merenung wajah suaminya, dia merasakan semua ini akan berakhir tidak lama lagi. Deringan telefon bimbitnya menyedarkan Ellena dari lamunannya yang panjang. 

Siapa yang telefon pagi pagi ni? 

"Assalamualaikum Ellena, sihat ke tu?" Ujar Papa Emmel.

"Waalaikumsalam, papa rupanya! Waalaikumsalam Ellena sihat papa" Ellena separuh berbisik khuatir Emmel terjaga dari tidur dan terdengar perbualannya dengan Enderson.  Dia mengalihkan comforter dari tubuhnya dan perlahan-lahan dia turun dari katil lalu segera keluar dari bilik tidurnya. 

"Ellena, papa nak berterima kasih kepada Ellena kerana akhirnya dapat melembutkan hati Emmel untuk meninggalkan semua perangai playboynya itu Ellena. Memang tak salah papa menggunakan sejumlah wang untuk membantu Ellena. Duit itu bukan suatu masalah Ellena tapi papa terlalu sayangkan Emmel dan takut kalau dia menjadi semakin liar." Gugur jantung Ellena saat papanya mengungkapkan rasa terima kasihnya. Bagaimana jikalau Emmel terdengar ini semua? Bukannya dia yang memilih untuk perkara ini berlaku. 

Dia terdesak.

"Tak papa, Ellena....."

"What is all this Ellena?!" Tangan Ellena yang memegang telefon bimbit digenggam erat oleh Emmel. Gugur airmata lelaki itu tanpa disangka-sangka. 

"Rupanya kau pun sama macam perempuan kat luar sana yang nak gunakan aku untuk duit dan kepuasan kau semata-mata? Dari awal memang aku dah agak! you are nothing! You are just like all of the sluts out there!"

"Emmel? Emmel dengar dulu papa nak terangkan...." Suara papanya dalam telefon bimbit membuatkan Emmel merampas telefon bimbit di tangan Ellena.

"No Mr.Enderson, you have nothing to explain to me.! Thanks again, now you have taken what i have left. Now you may take this whore out of my face!"

PANGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!

"You are too much, Emmel. You can put all the blame on me, go ahead! but never call me a whore, you never know what i have been through.. Emmel!" Ellena merampas semula telefon bimbitnya dan melepaskan pergelangan tangannya lalu berlari masuk ke dalam bilik lamanya sebelum dia bersama dengan Emmel.

Emmel jatuh terduduk melepaskan segala kesedihannya. Kenapa Ellena? Why? Setelah aku jatuh cinta kat kau, kau musnahkan segalanya!! Aku takkan berdiam diri Ellena, Kau harus bayar untuk semua ini!

Emmel bangun berjalan ke pintu bilik Ellena. Mengetuk pintu bilik Ellena sekuat yang mungkin. Ellena yang sedang duduk memeluk lututnya ketakutan. 

"Hei perempuan kau bukak pintu ni sekarang jugak ! Hei betina.. Kau tak layak jadi isteri aku, kau bukak pintu ni sebelum aku pecahkan pintu bilik ni !!" Emmel yang kelihatan agak tidak waras, mengetuk pintu itu hingga membuatkan Ellena semakin takut namun memberanikan diri untuk membuka pintu tersebut. 

Lengan Ellena pantas ditarik oleh Emmel dibawa Ellena secara paksa ke katil. 

"Ni Yang kau nak sangat kan perempuan?! kau nak aku berikan kau nafkah batin kan? sekarang aku akan bagi pada kau dalam keadaan yang sangat sakit supaya lepasni kau boleh berambus dari rumah aku ni dasar penipu!" Ellena yang ketakutan menangis dan meminta Emmel melepaskan dia, dia meronta-ronta meminta agar Emmel mengasihaninya namun semakin lama tindakan Emmel semakin kasar dan tidak berperikemanusiaan.

Sudah tiadakah rasa kasihan dalam hati Emmel? Sudah tiadakah cinta dalam hatinya? Malam itu, Emmel mengotakan segala janjinya kepada kawan-kawannya. Mengambil mahkota suci Ellena dalam keadaan yang sangat perit.

 Mengambil mahkota suci Ellena dalam keadaan yang sangat perit

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ellena masih meronta. Meminta untuk dilepaskan tapi semuanya sudah terlambat. Setelah Emmel puas melepaskan semua amarah dan juga nafsunya, Ellena pantas mengambil selimut dan lari ke hujung biliknya, menutup tubuh badannya yang terasa sangat perit dan kemah. Dia menangis sepuas hatinya, merintih meminta dikasihaninnya.. Lelaki apakah suaminya ini?

Emmel yang duduk dihujung katil, melihat keadaan Ellena beberapa saat, dia mengambil semua pakainnya dan keluar dari bilik itu. Hanya Tuhan saja yang tahu apa yang ada di benak lelaki itu saat ini.

Nekad Ellena pada saat itu, Dia akan pergi dari kehidupan Emmel! tidak akan berpaling lagi, satu-satunya lelaki yang dia mengharapkan perlindungan akhirnya telah menghina kehormatan dirinyatanpa kasih dan sayang.

Pergilah Ellena, Pergila mencari kekuatan dirimu... 

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now