Chapter twenty one.

23.3K 573 15
                                    

Emmel's p.o.v

"Haha bro chill bro. Apasal nak benci sangat dia? Dia hodoh ke gemok ke ? Muka senget ke? Otak biol ke?"

Berdas das soalan yang diajukan irfan kepada aku. Aku sendiri bingung.

"Entahlah mukaa perempuan tu sikit pun aku tak hadap lagi. Menyampah betul aku. Aku taktahu apa yang dia nak kahwin dengan aku ni. Dulu dia tunjuk jugak acah nak jadi bini yang baik. Konon. Aku tahu dia takde beza pun dengan perempuan lain. Asal lah bapak aku tu buta sangat. Aku takkan jatuh cinta lah dengan dia. Never!"

"Haha kau jangan cakap besar bro. Aku tak rasa taste bapak kau perempuan sebarangan. Mesti ada sebab aku rasa"

Kata-kata dari Jeffri membuatkan aku semakin panas. Kenapa semua nak back up sangat perempuan mata duitan macam dia tu!

"Ahh pergi jahanam dengan sebab. Sebab apa pun yang aku tahu takkan ada perempuan yang suka suka je nak kahwin dengan aku. Mesti ada udang disebalik batu! Im sure"

"Macamnilah bro. Since you love playing games. Apa kata kita tengok sejauh mana kau punya pendirian tu boleh go!"

Aku memandang Jeffri dan Irfan silih berganti. Apa maksud diorang ni? Mereka saling memandang antara satu sama lain dan tergelak seperti ada sesuatu yang mereka rancangkan.

"Benda ni senang je Mmel. Benda kau dah selalu buat dulu. Jangan cam tak biasa eh. Kau buat dia jatuh hati dengan kau. Biar sampai dia terjatuh. Sampai dia dah tergadai body. Jangan kesian sikit pun. Jangan kau pula yang jatuh hati nanti sudahlah. "

Mereka tergelak mengejek. Heh! Aku? Jatuh hati. You wish! Lama Aku memikirkan rancangan mereka. Takpelah bukan aku yang rugi dapat lagi satu flavour. Ha ha ha.

"Apa yang korang nak bagi kalau aku berjaya?"

"15000 k. ? Cun?"

Aku menggangguk dan tersenyum menang. Siap kau perempuan!

"Eh jap aku nak gy tandas"

Irfan tersenyum dan berlalu ke tandas. Nak cabar aku ? Heyy come on! Ni Emmel lah.

Ringgggggggggggg!

"Guys i have to take this. Papa."

"Okay Mmel. Go on"

Papa terus terusan menggangu hari-hari aku yang tenang. Sebab papa jugaklah aku kene bawak perempuan tak sedar diri ni sekali malam ni. Shit! Its okay game on!

Selesai aku bercakap dengan papa aku pun masuk semula ke dalam restoran. Semakin hampir aku jalan semakin jelas susuk tubuh seorang perempuan dari belakang. Bajunya yang tidak menunjukkan walau seinci kulit dan dress loose berat berwarna beige dapat menggiurkan hati sesiapa yang memandang. Walaupun tubuhnya tertutup namun dia masih kelihatan cantik dan seksi. Perkara ini secara tiba tiba membuat aku sakit hati ! Ahh perempuan! Hanya tahu menggoda!

Sabar Emmel. Sabar. Aku kene mulakan langkah pertama. Tangan yang langsung tak membantu tuan terus meraih pinggang perempuan itu.

Dalam dakapan aku, aku dapat merasakan yang perempuan itu sedang cuba melawan. Namun aku semestinya lebih kuat. Aku merapatkan wajah aku pada leher perempuan itu. Namun belum sempat aku ingin mencium leher Ellena, Ellena terlebih dahulu berpusing dan bibirnya melekat erat pada bibir aku. Hati aku terus direntap dan bagaikan sesuatu perasaan menjalar jauh ke dalam hati aku.

Wajahnya dan mata bundarnya yang agak terbuka luas terkejut dengan apa yang terjadi kutatap lembut. Separuh tidak percaya.

Ini.......ini.......bidadari ke? Raut wajahnya yang lembut dan comel mengingatkan aku kepada........ Mama?

Aku terdiam dan bagaikan magnet membuatkan aku semakin tertarik pada Ellena dan kakiku seperti digam pada tanah. Langsung tak mampu bergerak.

Benci! Aku benci. Ingat Emmel kau benci dia! Dia bukan mama! Dia bukan.

Aku dengan pantas meleraikan apa yang terjadi dan bergerak satu langkah kebelakang. Nasib sahaja keadaan diaitu agak gelap. Kalau tak mesti kawan kawan aku dah dapat tengok wajah aku yang merah semerah merahnya.

Emmel! Get a grip! Apasal ni? Tak pernah pernah kau macamni dengan perempuan lain. Apa dah jadi kat kau ni!!!!

Aku mengelap tangan aku yang agak berpeluh di poket belakang seluar. Aku hanya memandang bawah. Diam tidak terkutik.

Aku memandang Ellena untuk kesekian kalinya. Hati aku terpaut lagi.

Aku cuba untuk bersikap normal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku cuba untuk bersikap normal. Cuba untuk tidak menunjukkan hati aku yang mula bergoyah.

Ellena mengelap bibirnya. Apa jijik sangat ke aku ni cium dia ? Sebelum ni macam tak pernah. Muka dia seperti geram macam aku telah ambil sesuatu yang berharga darinya. Dia menjeling aku dan duduk di tempat nya semula.

What the hell ?!

First time perempuan reject aku. Hati aku kembali berdarah. Apa masalah dia ni.

Kau sabar perempuan. Aku akan pastikan kau jatuh kedalam tangan aku !

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now