Chapter fifteen

24.7K 570 8
                                    

Ellena's p.o.v

Aku leka packing semua barang yang harus aku bawa untuk event di New york dan honeymoon aku memandangkan kami akan bertolak terus ke tempat destinasi bulan madu kami yang aku dapat bayangkan akan menjadi satu disaster.

Ya Allah kau lindungilah hambamu ini

doaku dalam hati aku harap dimakbulkan olehNya. Sedang aku sibuk packing barang, tiba-tiba aku terdengar bunyi ketukan di pintu bilik. I assumed it might be alya so I went to get the door. Bila aku mencuba untuk buka pintu itu, Pintu itu masih tidak terbuka sepertinya ada orang yang menarik pintu itu dari luar. Jadi aku membuat keputusan untuk menekapkan telinga pada pintu dan aku mendengar bunyi seseorang berdehem.

"emm Alya?"

kenapa dia tak bukak pintu ni?

Suara ku disambut oleh suara garau berdehem dengan lebih kuat dan kali ini bunyinya agak jelas dan pada saat itu juga aku tahu suara itu milik Emmel Enderson.

What is he doing here?

My Cute Emmel.

once.

Kenangan ketika dia mabuk kembali menyerbu di ruang fikiran. aku mengeluh . kenapa aku dan emmel tak boleh bahagia seperti pasangan lain? kenapa harus ada perasaan benci di hati lelaki itu terhadapnya?

Aku hanya mendiamkan diri dan menunggu ucapan yang bakal keluar dari mulut kejamnya. Dia berdehem lagi. Whats with this clearing throat? Sakit tekak ke apa si Emmel ni? Dan aku mendengar seperti dia mengeluarkan kata kesat dalam nafasnya.

'Fuck'

"Ni aku ni, harini alya tak datang kerja. Apa yang aku nak cakap ni kau dengar betul-betul. Aku nak kau packing semua barang dalam lima belas minit kita akan bertolak. Ohh lagi satu jangan lupa pack baju warna Emerald sebab warna tu tema untuk event kita kali ini. Jangan lambat ! aku tak suka menunggu, kau faham tak?"

"okay"

"emm okay"

Aku dengar derapan kaki yang semakin menjauh dari pintu bilik. So i guess he left. Aku membuka pintu dan mendapati tiada siapa di situ.

Aku mengangkat bahu tanda tidak ambil kesah dan dengan pantas mengemas dan memasukkan semua barang dalam beg aku. Aku memakai Baju hitam kelvins dan seluar jeans hitam bersama jaket berwarna hijau army. Rambut aku dibiar ikat tinggi menyerlahkan leher jinjang yang menggiurkan. Kesan lebam di lengan aku masih ketara dan aku tidak mahu orang lain melihat kesan tersebut jadi dengan memakai jaket aku harap dapat menutup kesan lebam itu dari pandangan orang lain. Aku mengenakan boot hipster berwarna coklat yang memang kena dengan outfit aku harini.

Semuanya simple dan setelah aku berpuas hati, aku mengambil bag aku dan turun kebawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Semuanya simple dan setelah aku berpuas hati, aku mengambil bag aku dan turun kebawah . I found that the chauffeur already there waiting for both of us.

KAU MILIK AKU! MRS ELLENAWhere stories live. Discover now