70:Psycho

17.8K 474 18
                                    

"Well Iris terkejut tak tengok aku?"Damia memberikan aku senyuman sinis. Ya Allah apa semua ni. Kenapa Damia ada kat sini? Yang paling gila,dia dah berubah.

"Damia apa semua ni?"aku inginkan kepastian daripadanya. Adakah apa yang aku fikirkan adalah betul? Adakah Damia yang menculik aku? Tapi kenapa?

"Apa semua ni? Kau tak nampak ke yang aku culik kau Iris?" dia ketawa lagi tapi kali ini dengan air mata.

"Aku cintakan Naufal dari dulu lagi Iris. Sebelum kembar aku,Diana kenal dia lagi. Tapi Naufal tak pernah nampak aku. Dia tak habis2 dengan Diana,Diana dan Diana. Sampai aku naik muak. Dan dengan itu,aku ambik keputusan untuk hapuskan dia. Aku upah orang untuk langgar Diana dan pura2 buat yang itu semua adalah kemalangan. Lepas Diana dah tak ada aku ingat ke aku boleh dapat Naufal rupanya tak." Damia menghapuskan air matanya yang mengalir dipipinya.

"Dia masih setia dengan Diana. Dan tiba2 kau muncul dalam hidup. Kau kawin dengan dia. Kau kawin dengan orang yang aku cinta. Orang yang aku cinta sepenuh hati aku. Dan sekarang aku terpaksa hapuskan kau supaya aku dapat semula Naufal." Damia mengeluarkan pisau dari poket seluarnya.

Dia bermain2 dengan pisau itu ditangannya dan toreh sedikit di lengannya yang putih. Dia ketawa dan mula menangis lagi. Psycho nampak si Damia ni. Kejap gelak macam langsuir kejap nangis.

"Kenapa aku tak boleh hidup bahagia Iris? Kenapa aku tak boleh hidup dengan orang yang aku sayang? Kenapa?" Damia mendekati aku dan meletakkan pisau itu dimuka aku. Aku cuba untuk menjauhi dari muka aku tapi apakan daya tubuh aku diikat.

"Kenapa kau tiba2 berubah Damia? Bukan ke kau hilang ingatan? Macam mana kau boleh ingat semua tu?" Damia meneroh sedikit di pipiku. Aku menjerit menahan kesakitan yang amat pedih.

"Hilang ingatan? Pft tak sangka yang kau ni bodoh Iris. Hahaha. Sebenarnya kalau kau nak tahu,aku pura2 hilang ingatan je supaya boleh dekat dengan kau. Aku bayar doktor tu suruh cakap yang aku hilang ingatan." Damia berdiri menghadap aku. Senyum sinis masih ada di bibirnya.

"Emm well Iris. Aku ada kejutan untuk kau. Nak tengok tahu.?" Damia mengarahkan anak buahnya supaya mengheret seseorang. Aku berharap yang orang tu bukanlah Naufal. Kelihatan susuh tubuh seseorang lelaki diheret masuk ke dalam tempat aku dan Damia berada. Muka dia tak berapa kelihatan kerana dia menunduk.

Anak buahnya mencampak tubuh lelaki itu di atas lantai. Sekarang barulah aku tahu yang lelaki itu adalah Naufal. Muka dan badannya dipenuhi dengan lebam akibat ditumbuk. Aku memanggil Naufal supaya dia bangun. Air mata mula memenuhi tubir mataku. Ya Allah kenapa semua ni harus berlaku. Naufal terpisat2 bangun selepas mendengar suara aku memanggil namanya.

"Iris." air mata lelakinya juga turut turun dari matanya. Ya Allah kesiannya Naufal. Aku tak sanggup nak tengok dia sakit Ya Allah. Aku menahan esakkan. Aku memandang Damia dengan muka yang berharap agar dia melepaskan Naufal.

"Damia tolong lepaskan Naufal Damia. Dia sakit tu. Kau tak kesian ke tengok dia?" aku cuba untuk meraih simpatinya. Tapi apakan daya Damia adalah syaitan yang tidak ada sifat kemanusiaan.

"Lepaskan dia? Tak akan Iris. Kalau aku tak dapat dia,tak ada seorang pun yang boleh dapat dia. And aku ada satu lagi kejutan untuk kau." Damia mengarahkan anak buah dia memanggil sesorang di luar. Kelihatan seorang perempuan yang seksi masuk setelah dipanggil.

"Hai Iris." dia tersenyum memandang aku. Shafiqa? Aku ulang sekali lagi. SHAFIQA? Apa hubungan Shafiqa dengan Damia.

"Shafiqa apa semua ni?" aku bertanya kepadanya untuk mendapatka kepastian.

"Shafiqa adalah anak buah aku. Aku yang upah dia supaya rapat dengan kau supaya dia dapat meraih kepercayaan kau. Dan bila dia dah dapat kepercayaan kau,disitu aku akan dapat kau Iris." Damia menjelaskan hal yang sebenar.

"Tapi sayang. Dia pun suka kat Naufal jugak. So terpaksa la aku bunuh dia jugak." Damia mengeluarkan pistol dibelakang poket seluarnya. Wait what.

"Apa semua ni Damia. Aku dah bantu kau untuk dapatkan Iris dan kenapa sekarang kau nak bunuh aku pulak?" Muka Shafiqa sudah pucat. Dia menggigil ketakutan.

"Aku suruh kau rapat dengan Iris supaya kau dapat kepercayaan dia. Tapi dalam masa yang sama kau suka pada Naufal. So sekarang aku terpaksa bunuh kau." Damia mengacukan muncung pistol itu di dada Shafiqa. Belum sempat Shafiqa berkata apa2,Damia sudah pun menekan picunya.

Kelihatan darah pekat mula keluar dari badan Shafiqa. Aku mengalihkan pandangan aku ke tepi iaitu ke muka Naufal. Laju air mata aku turun di pipi kerana tak sanggup melihatan tubuh kaku Shafiqa yang telah mati akibat dtembak oleh Damia.

Naufal ingin mendapatkan aku tapi apakan daya,anak buah Damia memegang tubuhnya menyebabkan dia membatalkan hasratnya. Damia mengarahkan anak buahnya membuang mayat Shafiqa ke luar. Sepanjang pengheretan mayat Shafiqa,sepanjang itulah darah ada di lantai.

"Now turn sape?" sinis sekali nada Damia berkata. Dia mendekati aku dan mengacukan muncung pistol itu di tepi kepala aku. Dia memandang aku dan mula mengalihkan pandangan dia ke arah Naufal.

"Kau jangan berani nak sentuh dia setan. Kalau kau sentuh dia,aku sumpah kau akan mati dengan aku." Naufal memberikan amaran kepada Damia. Damia hanya ketawa menandakan dia tidak takut langsung dengan kata2 Naufal.

"Naufal,Naufal. Macam mana I akan mati kalau sebelum u bunuh I,I dah pun bunuh u."Damia mengarahkan anak buahnya yang memegang Naufal,memukul Naufal lagi. Aku hanya mampu menangis.

"Damia please. Tolong jangan sakitkan Naufal. Kalau kau nak puaskan hati kau,kau pukul la aku. Jangan pukul Naufal."

"No. Tolong jangan sakitkan Iris, Damia. Aku mintak tolong sangat jangan sakitkan orang yang aku sayang. Aku mohon." inilah kali pertama dalam hidup aku,Naufal bermohon kepada seseorang. Air mata aku mengalir lagi menandakan aku terharu. Sanggup Naufal korbankan diri dia semata-mata untuk aku.

"Oi. Korang ingat ni drama tv3 hah! Nak bersweet2 pulak depan aku. And u Naufal,apa yang u nampak hah kat perempuan jalang ni sampai u sanggup korban diri u semata2 untuk dia!?"oh shit this girl. Dia panggil aku perempuan jalang. Tak sedar ke yang diri sendiri tu perempuan jalang.

"Sebab dia baik tak macam kau betina."ludah Naufal dimuka Damia. Padan muka kau kena air liur busuk Naufal.Kahkahkah.


BANGGG!!!!!!!








*Ok bangga jap sebab dapat buat panjang. HAHAHAH. Maafkan kalau ada typo ye ;)

LOVE YOU MR. PILOT  ✔️Where stories live. Discover now