2 ; Adab Mana?

4.1K 380 41
                                    

EDITED CHAPTER

"Bil lagi," Soo Min mengeluh sambil merenyukkan bil elektrik bulan ini dan seterusnya melemparkan gumpalan bil tersebut ke dalam tong sampah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Bil lagi," Soo Min mengeluh sambil merenyukkan bil elektrik bulan ini dan seterusnya melemparkan gumpalan bil tersebut ke dalam tong sampah.

Rasanya macam baru semalam je (ehem ehem dah sebulan berlalu sebenarnya) dia bayar bil elektrik.Hari ni dah sampai lagi.

"Memang time nak kutip duit je dia laju eh?" bebel Soo Min lagi.Dia menggeleng kepala,rambutnya yang berwarna coklat tua itu diluruskan.Blazer hitam yang dibeli di jualan murah itu dipandang sayu.

Baru dia perasan blazer itu sudah koyak di bahagian kocek.Tapi disebabkan hitam,mestilah orang takkan nampak kan?

"Pakai je lah," akhirnya dia mengalah dan mengambil keputusan untuk memakai blazer tersebut.

Bukannya dia miskin atau tak berduit ke apa.Ada je duit,tapi selagi baju tak koyak rabak macam baru lepas kena gigit anjing tu rasanya tak payah ganti dulu kot.

Dia memulas tombol pintu dan serta merta senyuman lebar terukir di bibir.

Walaupun hidup duit macam air tapi nasib nak pergi kerja ada kereta.Dia memandang kereta merah yang bersinar di bawah sinaran matahari itu dengan penuh kasih sayang.Ada sedikit kesan calar di bahagian tepi dan itu membuatkan dia hampir diserang sawan setiap kali dia melihat kecacatan pada badan kereta tersebut.

Gila tak sayang?

Dahlah kereta ni susah nak dapat.

Incoming Call[ Bos Kim ]ACCEPT  |  DECLINE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Incoming Call
[ Bos Kim ]
ACCEPT | DECLINE

Soo Min menggulingkan mata,kacau moment betul lah bos dia ni.

Nak tak nak,panggilan daripada bos dia disambut.

"Cik Soo Min,saya harap awak tak lambat lagi macam minggu lepas,"

Soo Min ketawa dengan nada yang tak ikhlas, "uhhh saya dah nak gerak ni.Bos nak saya datang ambil ke?" soal dia sambil menggigit kuku.

Phone Number ; Miss Me Boss? || KTH Where stories live. Discover now