38 ; Wajah Awak Secantik Bulan

1.8K 213 80
                                    

"Ramainya orang," ujar Soo Min yang sedikit tidak selesa apabila Taehyung bercadang untuk 'piknik' di Sungai Hangang yang terkenal itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ramainya orang," ujar Soo Min yang sedikit tidak selesa apabila Taehyung bercadang untuk 'piknik' di Sungai Hangang yang terkenal itu.Bukannya dia tak pernah datang ke sini bersama Taehyung,cumanya kali ini dia agak kekok melihat orang awam yang memenuhi kawasan itu.Siap ada yang bawa khemah lagi.

"Ada harinya bila hujung minggu tempat ni ramai orang.Awak okay tak?"

Nak tak nak,anggukkan sahajalah.Takkan dia nak menyusahkan Taehyung semata-mata tempat itu penuh dengan manusia kan?

"Tapi awak,kenapa cup holder ni bunga-bunga?" cup holder yang dipegangnya di angkat dan kemudian Taehyung tersengih,"kafe yang kita pergi hari tu.Yang awak suka makan cheesecake dia.Saya singgah situ sekejap sebelum ambil awak sebab nak beli air,lepastu budak yang nak try awak tu—"

"Dia bukan nak try lah.." Soo Min memotong kata-kata Taehyung,ingin membetulkan ayatnya.

"Okay budak yang tu—"

"Nama dia Han,"

Taehyung menjeling Soo Min,tak boleh nak bagi orang habis bercakap dulu ke apa ni?

"Budak nama Han tu dia tanya..."



"Abang,kak Soo Min tak datang sekali ke?"

"Tak.Abang je yang datang.Kenapa?"

"Oh tak lah...ingat abang dengan kak Soo Min tengah dating,"

"Ha ah.Memang nak datinglah ni.Abang nak bawa dia pergi piknik.Makan-makan,cakap benda sweet-sweet lepastu nak bawa dia pergi drive-in cinema and then hantar dia balik.Kalau beruntung,abang peluk dia lama-lama.Kenapa?"

Terkebil-kebil mata Han mendengar plan temu janji lengkap Taehyung.Lelaki ni dah kenapa?Nak buatkan si Han tu jealous ke?

"Eh relaks ah bang.Tanya je.."

"Yelah.Abang pun jawab je," balas Taehyung yang jelas sekali cemburu dengan budak mentah yang disangka ada 'sedikit perasaan' terhadap Soo Min itu.

"Okaylah.Ni saya bagi cup holder cantik,special tau.Biasa kena bayar extra tapi sebab abang nak bawa kak Soo Min pergi dating kan,saya bagi free je"

Han meletakkan kedua-dua minuman yang dipesan Taehyung di dalam cup holder bercorak bunga-bungaan.Satu vanilla frappe dan satu lagi ais americano.

"Kenapa bagi bunga-bunga?"

"Perempuan kan suka bunga-bunga.Lagipun abang ni nampak macam lelaki yang tak pernah dating,so saya tolonglah serba sedikit" balas Han dengan nada sarkastik.

Dalam hati Taehyung,dia sudah membara.Budak ni tak tahu lagi berapa banyak kali dia dah pergi dating sebenarnya.Nak je dia cakap dia dan Soo Min sebenarnya dah berkahwin.Hah padan muk—




Phone Number ; Miss Me Boss? || KTH Where stories live. Discover now