27 ; Misi Mengusik Taehyung

2.6K 246 27
                                    

"Ada hal konon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ada hal konon.Ni apa ni?Siap pakai topi matching.Lepastu nak sedapkan hati aku,bagi kad kredit dekat Hae.Patutnya bagi dekat aku.Biar aku beli satu shopping mall ni,"bebel Jungkook sambil menjeling Taehyung.Masih lagi tak puas hati lah tu.

Dengar Jungkook cakap pasal topi,terus sahaja kedua-dua tangannya dibawa kebelakang.Gelang tadi ditanggalkan denga laju dan dimasukkan ke dalam poket seluar.

Cukuplah Jungkook perasan mereka pakai topi sama.Kalau nampak gelang pun sama,kena bahan je lah nanti.

"Sorry hehe,"

Jawapan Taehyung membuatkan Jungkook lagi tak puas hati.Orang tengah geram,boleh hehe hehe lagi.

"Macam ni lah saudara ek?Orang ajak keluar,dia tak nak.Keluar dengan orang lain rupanya—eh kejap!" Mata Jungkook membesar seakan-akan dia baru sedar apa yang dia katakan.

"Maksudnya...kau dengan Soo Min...dating?"

Jantung Taehyung berdegup laju,cepat-cepat dia menggeleng kepala.TAK TAK!Bukan dating!

Otak kata tak,tetapi tetap wajahnya menjadi merah.Jungkook perasan perubahan warna pada pipi Taehyung dan dia tersengih nakal.

Okay!Misi Mengusik Taehyung dengan rasminya akan bermula sekarang juga!

"Eeyyyyyy abang,pipi merah tu.Betul eh dating?Eh ehh?" kening diangkat-angkat,sengaja nak usik abang saudaranya.

"Ma-mana ada.Ni sebab cuaca panaslah," topi yang dipakai ditundukkan lagi untuk menyorok mukanya daripada kelihatan.

Jungkook membuat muka.Yalah tu panas."Panas kau.Dah tentu kita dekat shopping mall ni.Air cond bukan main banyak kau nak kata panas.Alasan," ayatnya disudahi dengan menjelir lidah ke arah Taehyung.

Geram melihat perangai Jungkook,dia menyiku lengan Jungkook dengan kuat.Haraplah manusia bernama Jeon Jungkook itu boleh senyap dan tinggalkan dia bersendirian.

Kenapa pipi dia merah?Entahlah.Dia pun tak pasti kenapa.Baru tadi jantung dia berdegup laju.Nak kata sakit jantung,jantung dia tak sakit pula.

"Taehyung dating dengan Soo Min.Taehyung dating dengan Soo Min~"

"Senyaplah Jungkook.Macam budak-budak lah kau ni,"

"Bluekkk!Taehyung dating dengan Soo Min.Taehyung dat–"

"Seriuslah?"

Usikan Jungkook terhenti.Dia dan Taehyung menoleh ke arah pemilik suara tadi dan ternyata reaksi mereka sungguh berbeza.

Taehyung sudah mula membuat muka masam.Tangan yang berada di dalam poket tadi kini dikeluarkan dan lengannya disilangkan di dada.Sebagai ekstra,renungan maut juga dia hadiahkan kepada manusia yang menyampuk mereka.

Jungkook pula,matanya sudah terkebil-kebil.Jelas sekali dia tak kenal lelaki itu.Tetapi aura dia,sama seperti Taehyung.Cuma lain sikitlah.Aura dia nampak macam lagi ganas dari Kim Taehyung.

Phone Number ; Miss Me Boss? || KTH Where stories live. Discover now