Kepulangan - Part 1

453 38 12
                                    

#THROWBACK MEMPY & JANICE from TOMBOY - JANICE THE ORIGINAL

"Faith... Let me see her for one last time, please" bilang si Memphis perlahan kerana masih menahan kesakitan berikutan transformation yang sedang berlaku pada dirinya masa itu. Walaupun mata dia sudah tidak dapat membezakan warna, tapi kelibat si Janice yang sedang tidur masih jelas di matanya.

"But Mempy, there's no time. Sy kena bawa kau pigi jauh dari sini and it's not in this world" bilang si Faith tapi ada kesedihan di dalam kata-kata dia.

"Sy inda minta banyak Faith. 2 minit. Please... just 2 minutes..." bercucuran sudah airmata si Memphis ni. Biji mata dia yang berwarna coklat gelap sekarang berwarna kehitaman dengan garisan merah di tengah-tengah.

"Emmm... just 2 minutes, Mempy. I can't give you more. Go now." Terpaksa Faith akur juga dengan permintaan terakhir gadis malang itu.

Dengan sedikit susah payah dan dalam keadaan bogel, Memphis menghampiri katil bercadar putih milik Janice. Faith yang tidak mahu berlaku apa-apa pada kawan karibnya mengikuti Memphis dari belakang. Gadis itu langsung naik ke atas katil dan berbaring di sisi Janice sambil tangannya melingkar pada tubuh kurus tomboy itu.

"Tidak pernah sy jatuh cinta sama someone with whole my heart but you, Janice. Because I love you too much, sy inda mau kau berasa sedih walau sesaat pun. I will always put you in my deepest heart and will love you alone until the end of my life." Bibir Memphis mencium lembut mulut Janice tetapi tomboy itu tetap tenang dalam posisi tidur yang paling nyenyak.

"Mempy." Suara Faith memberi amaran.

"Faith, I need your favour. Tolong kasi tunai sebelum sy pergi jauh dari Janice" bilang Mempy dengan tangannya masih memeluk erat badan si Janice.

"Tell me Mempy" kata si Faith sambil menghampiri girlfriend Janice yang terpilih oleh kaum Rundawi.

"Kasi hilang ingatan Janice terhadap sy. Biar dia bangun tanpa dia kenal nama Mempy dalam hidupnya" bilang si gadis sambil tangannya tetap setia memeluk Janice. Semakin kasihan Faith melihatnya.

"Emm... kau sudah berfikir baik-baik kah ni, Mempy?" Tanya Faith. Walaupun keputusan Memphis sedikit melegakan hatinya, tapi dia tetap berasa sedih dengan takdir yang bakal dihadapi oleh gadis tersebut. 

"Yes, Faith. Help me to fulfill my wish for one last time. Sy tau kau boleh buat" bilang Memphis dengan suara yakin tapi cukup kedengaran betapa kecewanya dia pada saat itu.

"Baiklah. Untuk kebaikan kawan baik sy, I will grant your request, Mempy" akur Faith sambil menarik nafas yang berat. 

"Thank you Faith. Until the time comes, cuma cinta sy saja yang tinggal dalam diri Janice." Faith mengangguk. Airmata Memphis berlinangan kembali. Sakit hatinya, terguris perasaannya kerana terpaksa membuat pilihan yang paling berat dalam hidupnya.

"Until the time comes, Mempy. I promised Janice tidak akan mengingati apa-apa pasal kau kecuali cinta kamurang saja." Faith menyentuh bahu Mempy sambil menarik tangan si gadis.
Mempy memandang kekasih hatinya and for one last time, Mempy mencium bibir Janice sebelum turun dari katil.

"Until my dying breath, I will only cite your name, Janice my love"... .

"Come, Mempy. We need to be hurry"

"Faith! How about... "

"There's no time, Mempy"

Tangan Faith dihulur, buat terakhir kalinya mata Memphis melirik pada Janice yang nyenyak tidur.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now