Merentasi Alam - Part 13

231 28 34
                                    

Hans yang mengikuti Adrian balik ke rumah mereka segera pulang bila mendapat phone call mengatakan bini kesayangan dia pengsan. Lagi mengejutkannya ialah berita mengenai anak kesayangannya yang turut hilang.

"Buli picaya ka semua ni? Mungkin Angel pigi shopping atau minum kupi di sana KK bah. Faith, please say something!" Sampai saja di rumah terus si Hans pergi di bawah pokok mangga. Bini dia sudah dibawa masuk ke dalam bilik dan Annie yang merawat mami dia mengatakan Summer dalam keadaan stabil. Nasiblah banyak doktor keluarga diorang ni.

"Kita tunggu molohing-molohing sampai besok pagi. About Angel, unfortunately it is true, uncle Hans. Buli sy minum lagi? Kepala sy inda berapa betul ni sekarang," bilang si Faith yang sejak dari tadi mendiamkan diri. Bukan dia tidak mau bercakap tapi dia sedang cuba untuk mengawal emosinya kemarahannya. Dia takut kalau gunung berapi dia meletus perkara buruk akan berlaku. Sebab itu dia minum untuk menenangkan fikirannya.

"Macam mana juga buli jadi begini? No, I can't believe it. First Kojack then Earl and now Angel? Bullshit!" Jangan saja ko pingsan macam bini ko sudah, Hans...

"Bawa bertenang bah semua. Kita masih belum tau apa-apa lagi pasal Angel. Maybe dia pigi KK macam yang ko cakap, Hans" bilang si Tedd memujuk tetapi sebenarnya dia pun sudah hilang akal macam mana mau bertenang.

Klik klok.

Bunyi kereta dikunci kedengaran dari arah parking. Muncul si Noel sama si Norden di depan mereka semua yang masih berada di bawah pokok mangga.

"Kakak Angel punya kereta memang berparking sana parking lot rumah abang Kojack, dad. Henpon dia pun dalam kereta," bilang si Noel sambil menyerahkan alat telekomunikasi milik kakaknya. Hans cuma merenung benda itu dengan muka yang sangat sedih kerana Angel merupakan anak kesayangannya.

"Lauren will drive Angel's car back home, dad. Dia on the way balik sudah tu," bilang si Norden bila bapa dia tidak berkata apa-apa.

Krik krik

Penulis: Punya sy rindu mo guna ni krik krik 😂 lucu betul sy rasa.

Tiada siapa yang bersuara. Si Noel sama si Norden yang selalu berloyar buruk pun inda berani lagi mau buka mulut, manatau tiba-tiba ada yang mengamuk nanti inda pasal-pasal tajau si ujee stokist minuman masuk dalam mulut diorang 😂.

Rata-rata diorang semua cuma dapat tidur sekejap saja hari tu sebab seorang lagi dari ahli keluarga mereja hilang. Hans yang mengharapkan si Angel akan balik dari minum kupi atau shopping inda kunjung tiba. Lama-lama terpaksa juga si Hans terima isi kandung tu surat yang si Faith ambil dari rumah Kojack adalah benar. Susah hati si angkol anak kesayangan sama soon to be menantu dia kini berada jauh di luar kawasan liputan. Bobolian punya telefon pun inda buli guna nikali. Runsing betul hati dia.

"Sy pun mau minum laini!" Marah si Hans tiba-tiba dan duduk di sebelah si Faith. Dia ganti tempat duduk bini dia tadi ni. "Kanapa ni tapai inda bisa lagi?! Norden! Ambi satu tajau yang baru punya!" Bukan alang-alang bah pula si Summer minum tu tadi sampai hilang bisa tu tapai. Patutlah dia pingsan 😂😂😂.

"Penghulu, okey kehyo?" Tanya si Hans ikut-ikut tu perkataan sana Facebook.

Penulis: Sy mau cakap baitu yang sy bansiiiii nokopio tu "okey kehyo" apa bah tu? Macam badukang saja sy rasa.

"Buli tahan... " Bilang si Faith yang baru tersenyum. Inda lama kemudian daddy ma mom dia ikut serta minum. Lama-lama pandai banyak forum diorang ni. Datuk Adrian pun masuk dan duduk di sebelah bini dia. Madi Mason campur Mary juga. Then masuk lagi si Annie sama si James. (Ai ai aii. Si Annie ni pandai nangis ni kalau sudah mabuk). Jangan cakap pasal April sama si Will lah yang ada history ike ike sana atas belakang hilux pasal overdos mabuk. Duluan lagi dorang dari ibubapa mereka. Saturang saja yang inda minum. Si Tham. Setia dia menanti di belakang bini dia tapi tu pusas (makanan yang disediakan untuk menyedapkan minuman yang diminum 😂😂) dia lah bah yang kasi abis semua 😂. Terlebih dari orang yang moginum ni.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now