Cincin Menanti Mimpi - Part 4

276 42 29
                                    

Penulis: Sumber-sumber adat istiadat ini dipetik dari pelbagai artikel daripada carian google namun sy ambil point atau isi penting saja mengikut pemahaman sy. Sepa yang mau cari dengan lebih detail buli rujuk pada link ini. https://images.app.goo.gl/ARTQ1qNzryBXm8VW9

"Gila bah ko ni Faith suruh kami tanya ma si Janice. Soooonooo dia di US, tak kan semata-mata mau tau love story dia ko suruh kami call?" Tanya si Mary yang inda puas hati juga macam si Annie. Dia pun ikut ter emo dengan kisah Janice dan girlfriend nya itu walaupun dia tidak sempat mengenali Memphis dengan lebih mendalam.

"Buat apa mau call if she's already here?" Bilang Faith sambil berjalan ke arah pintu. Semua mata memandang ke arahnya dengan hairan.

Vrooommmmmm!

Tiba-tiba kedengaran bunyi motor berkuasa tinggi memasuki halaman rumah banglo itu. Lima orang budak yang belum cukup umur tapi tinggi-tinggi belaka (ikut bibit bapa semua 😂) terus berlarian mengikuti belakang si Faith sementara yang lain sudah berdiri namun masih tenang menunggu di posisi masing-masing.

Pintu rumah dibuka luas.

"I know you already knew that I will come today, right my love?"

Dan di luar pintu kelihatan kawan baik Faith dengan pakaian yang serba hitam sambil membuka helmet fullface yang menutupi wajahnya.

"Janice my love! It's good to see you, beloved"

Penulis: Welcome back Janice! Full sudah ni kan watak-watak utama dari S4 kita. Tinggal si Mempy lagi yang entah apa dii kisah dia.

"Jadi, apa cerita ni Faith? Sepa ni budak-budak semua ni? Buli berkenalan kah?" Selepas saja si Janice berpelukan sama bff dia, matanya terus tertumpu pada kelima-lima budak bawah umur yang berada di belakang si Faith cuma perhatiannya lebih kepada si Cham.

"Hi, nama sy Odeth. Ni Kirana adik sy dan yang ni Earl, Kelv sama Cham. Ko siapa?" Anak pertama Will dan April menjawab bagi pihak budak-budak yang lain. Lagipun dia yang paling tua antara mereka walaupun dia sama Kirana are twins and satu umur dengan Earl dan Kelv.

"Nama sy Janice. Berapa umur kamurang semua ni? 10 tahun kah?" Tanya si tomboy lagi padahal dia sudah tau cuma dia kurang pasti umur si Cham.

"Nope. Am 8 years old. Dorang yang lain 10 tahun. Am the youngest among them all" si Cham bersuara membetulkan ayat si Janice. Tersenyum bff si Faith mendengar balasan si Cham.

"Brave," satu perkataan tu saja yang mampu Janice ucapkan. Si Faith tersengih mendengar pujian bff dia pada anak abangnya.

"Mari masuk dalam. Sy baru habis cerita the beginning of my journey ngam2 ko sampai." Bilang si Faith menarik sambil menggambai bahu si Janice. Budak-budak berlima tu pula dengan setia membontoti belakang mereka.

Sekali lagi selingan iklan... welcoming Janice home. Inda mo describe sudah muka si Tedd yang paling emotional ni sebab dia anggap si Janice sebagai anak sendiri juga.

"Sy rasa kita stop sini dulu Faith sebab kamurang pun belum rehat lagi dari start yang kamu sampai. Kita sambung cerita ko ni malam during dinner. Adrian, Hans. Kamurang okey juga bah kan kalau kita sambung nanti?" Tanya si Tedd bila bini dia sudah menguap berkali-kali (ai... cakap ja bah Tedd ko kesian bini ko inda tidur semalaman...)

"Dinner di umah kami lah Tedd sebab ada celebration juga ni malam. Si Angel sama si Kojack baru announced that they're gonna get marry by end of this month ikut adat istiadat dusun. Punya lama sudah kami tunggu si Kojack mo propose si Angel ni" bilang si Hans sambil menepuk-nepuk bahu si Koejack. Tersenyum lebar si tanak wagu yang .. berapa umur dia sudah gia tu? 30an kali tu kan?

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now