Keturunan Rogon Rundawi - Part 5

337 33 49
                                    

Hiiiiisssssstttt!

Hiiiisssssttttttt!

Beratus-ratus ekor ular kecil mungkin sebesar/sepanjang chopstick (aiya.. itu sumpit bah) berwarna putih berkeluaran dari dalam peti kayu si Kojack bila ia dibuka dan terus mengerumuni boyfriend si Angel. Beberapa ekor pula melompat dan terus hinggap pada baju Odeth yang tidak sempat melarikan diri, sebilangan lagi menyusup masuk ke bawah katil dan ada juga yang mahu menyerang Faith dan yang lain-lain. Tetapi apa yang menghairankan adalah...

"Earl! Apa ko bikin?! Back off!" Tham yang berusaha untuk melindungi budak-budak yang lain cuma dapat berteriak pada abang si Kelv kerana sedari tadi dia tidak berganjak dari tempat dia berdiri. Namun yang paling menakjubkan, ular-ular kecil tersebut cuma dapat mengelilinginya tanpa dapat mendekati budak lelaki tersebut.

"Argghh! Get off! Get off!" Berhempas pulas si Kojack menepis binatang-binatang kecil tersebut dari memasuki telinga, mulut dan pakaiannya tetapi ular-ular ini pula seperti tidak segan silu kembali dan hinggap pada badan si Kojack walaupun dilempar berkali-kali.

Faith memegang bahu Odeth dan serentak dengan itu dia mengibas tangannya ke udara. Ular-ular putih yang menggelikan budak perempuan itu berterbangan dan hinggap pula pada badan Kojack seperti ada magnet yang menarik binatang-binatang itu ke arahnya.

"Tham! Grab the other!" Jerit Faith sambil tangannya yang satu lagi menyentuh lengan Tham. Tatkala suaminya berjaya memegang Kirana dan Kelv, badan mereka berempat terus hilang dari bilik itu.

"AYI FAITH!"

ZUPPPP!

Omooooo! Ada nama Si Cham kaitu kana tulis?! Astagggaaaaa!! kana tinggal laitu si Nancy Drew!!😱😱


******************************


Di rumah Tedd/Luc setelah lebih kurang 10 minit setelah Faith melakukan teleport macam si Goku (cuma macho sikit stylo si Faith la, inda payah taruh jari sana dahi 😂 - yang bukan peminat Dragon Ball mimang inda faham apa yang sy tengah cakap ni tapi abaikan saja supaya inda blur :D)


Masih lagi diorang semua berada di ruang legar rumah banglo tersebut bercerita mengenai kehebatan si Faith sambil throwback memories semasa diorang menghadapi final war dengan Yati and Soo Ling di dalam hutan 10 tahun yang lalu, namun pasangan suami isteri, Annie dan James pula bercakap mengenai anak perempuan mereka.

"Menyesal pula sy kasi benar si Cham ikut-ikut si Faith tadi. Sudahlah tu budak inda kotoron (tidak boleh duduk diam), nanti ada ja dia kacau di sana tu," bilang si Annie menghembuskan nafas berat. On the other side, dia tadi inda berupaya mau halang anaknya sebab terlalu penat setelah semalaman bekerja di hospital.

"Biarlah bah, dia pun mau kenal-kenal sama anty dia. She will be alright" bilang si James mententeramkan bininya. Sebenarnya dia gembira anaknya itu ada entertainment sendiri sebab diapun overdose tired niari dengan tiga pembedahan major dan minor sepanjang malam. Apa yang dia mahu sekarang ialah hot shower dan tempat tidur mereka. Selalunya kalau dorang duarang balik dari kerja malam, si Cham ada saja benda dia mau tanya dan tidurnya sering saja terganggu. Si Annie jarang kena kacau sebab bini dia ni ratu godopon (suka tidur) dan kesian dii gia si Cham inda kena peduli.


"Emmm... bah. Biar... "


ZUPPP!



Tiba-tiba saja si Faith, Tham, Kelv, Odeth dan Kirana muncul di depan mereka berdua membuatkan perkataan si Annie terbantut di hujung bibirnya. Sekali lagi kesemua mereka semua terperanjat tanpa dapat berkata apa-apa.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now