You're Not Welcome - Part 10

185 26 30
                                    

Kreeekk... Pintu rumah terbuka luas secara tiba-tiba...

"Baju kuning putih keemasan macam sy?" Tersembul di muka pintu beberapa orang yang dua di antaranya amat dikenali oleh Faith dan keluarga mereka semua. Dua lagi seperti raja dan permaisuri sebab ada pakai crown kunun.

"Memphy!" Baru kali ini Janice bersuara memandangkan dia inda buli menyampuk apa apa sejak dari tadi. Kalau dia mau cakap pun ada sudah orang lain yang memotong duluan.

"Kojack dear... " Si Angel inda buli menahan airmata daripada jatuh di pipi dia apabila melihat Kojack muncul sambil berpegangan tangan dengan Memphis!

Penulis: Omooo omoooo! Sy ingat si Kojack, Raja Kuma sama Permaisuri Kunai saja bah yang datang... Maigad... Panas laini suasana yang memang sudah sedia panas dari tadi!

"Nampaknya tiada siapa yang menyambut kedatangan kita, betapa biadapnya... emmm..." Permaisuri Kunai bersuara sambil menjeling tajam ke arah Faith. Selamba saja si Penghulu maju ke depan ni. Of course la mesti bergaya santai, tinggi baitu status si Faith.

"Kamu semua memang tidak dialu alukan di sini. Apa yang kamu mau sampai buli merentasi sempadan dunia kami? Kamu tahu pantang larang ini, bukankah begitu Raja Kuma?" Giliran si Faith menjeling pada si pemerintah kerajaan Rundawi.

"Walaupun namanya penghulu tapi perkara sekecil ini pun kau inda tau? Heh...macam mana kau buli terpilih dari antara banyak manusia? Sedangkan dari kalangan molohing ada yang lebih layak dari kau," perli Raja Kuma. Aiseymen, baru intro sudah cari gaduh ni. Kemon Faith, jangan kalah!

"Sy pun ingat macam tu mula mula tapi bila sy sudah kenal siapa kamu semua, sy yakin molohing-molohing inda pernah salah pilih. Kau lupa Raja Kuma. Bukan kamu yang sepatutnya datang kemari walaupun kamu ada sebab mengapa kamu datang. Masa itu belum lagi sampai jadi sy mahu kamu balik ke tempat kamu semula," bilang si Faith dengan tegas. Kompiden bah si Penghulu kita ni. phewwwwittt!

"Memphy... " On the other side, masih lagi si Janice menyebut nama girlfriend dia yang duuuuuluu sebelum si Memphy jadi urar. Kaki si tomboy itu melangkah mendekati girlfriend dia tanpa mempedulikan individu lain.

"Berhenti di situ. Kau siapa?!" Halang Permaisuri Kunai dengan muka berang.

"Am not talking to you, bitch!" Buahahahah! Tu queen faham ka inda orang putih ni? Terpinga pinga gia si Permaisuri Kunai kana spiking inggilis 😂😂

Penulis: Sorry ar, malas sy mo sensor itu biach sebab sy pun kepanasan baini sama tu queen 😂

"Kau siapa? Macam mana kau kenal sy?" Aduhhh... Pedihnya hati si Janice pabila si Memphy yang pernah berkongsi tempat tidur bersamanya inda kenal sama dia... Kaki dia berhenti melangkah. Betul-betul berhenti depan si Memphy ni. Si Kojack (at this moment dia sebagai Putera Rundawi) cuma memandang si tomboy dengan senyuman sinis.

"Am your darling, sweetheart... Can't you remember me at all?" Janice cuba untuk kasi kembali ingatan si Memphy. Rindu sudah betul dia dengan girlfriend nya tu. Mana kan inda... 10 tahun bah dia menunggu kepulangannya. Namun Memphy cuma meningu Janice dengan pandangan yang tajam ni seolah olah tidak faham apa yang dikatakan oleh tomboy itu.

"Ko teman wanita sy, Memphy. Come back to me," bilang Janice lagi dengan suara sayu. Mau retak sudah tu hati dia di dalam badan ni.

"Teman wanita... Kau faham apa yang orang ni cakap, Putera Rundawi?" Tanya Memphy menjeling pada Kojack.

"Mungkin. Atau mungkin tidak. Bagi sy dia ni cuma manusia biasa, tidak berkaitan dengan kita semua," balas Kojack seraya mengalihkan pandangannya ke arah si Angel. "Bonda, perempuan ini juga kepunyaan sy, bukankah begitu?" Tanya Kojack pada Permaisuri Kunai. Si queen terus menjeling ke arah si Angel yang ketara betul kesedihan dia ni.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now