Kerajaan Rundawi - Part 7

243 27 9
                                    

IKLAN: Awal banar iklan sy nikali sebab berkurun sudah ni part hanging inda abis. Sy kasi ringkasan bab yang dulu, definitely kamurang semua sudah lupa apa kisah sebelumnya.

Part 1; Throwback Mempy & Janice dari from the book Tomboy - Janice The Original dan juga kepulangan si Tham, menantu ke-2 Tedd/Luc. Gempak juga kenen entrance si Tham ni dengan tali kerbau di tangan. In addition, pengenalan watak2 anak2 Annie/James for Cham, dan Mary/Madi for Kelv & Earl. Aii.. jajal ni budak2 ni terutama si Cham.

Part 2; Entrance si Penghulu a.k.a Faith Abram. Perggghhh! Lagi stylo 😂😂.

Part 3: Throwback macam mana penjelmaan Mempy jadi urar baaaasaaar and how Janice punya condition from the last book.

Part 4: Cincin menanti mimpi, lebih kepada adat istiadat mcm mana proses menunang kaum dusun yang dulu2. Inda pernah lagi sy jumpa ni adat kena buat sepanjang sy jadi bobolian. Eh? Pembetulan. Sepanjang sy ikut2 nenek bobolian. Dar sini akan terungkap kisah si Kojack, bf si Angel.

Part 5; Faith membawa kanak2 ribena a.k.a anak-anak buahnya i.e Earl, Kelv (anak Mary/Madi) Cham (anak Annie/James), Odeth dan Kirana (anak April/Will) mengunjungi apartment Kojack setelah melihat cincin menanti mimpi kepunyaan bf si Angel itu. Dalam bilik tersebut, kejadian paranormal berlaku, beratus ratus ekor ular putih kecil keluar dari kota kayu pusaka tinggalan ibubapa Kojack padanya. Dalam situasi itu, Earl dan Cham masing-masing mengeluarkan aura power yang dahsyat membakar hangus sehingga menjadi debu kesemua binatang kecil yang merayap itu. Sekembalinya mereka di rumah Luc/Tedd, sekali lagi kejadian tidak disangka berlaku pada Kojack. Bf si Angel itu bertukar rupa dan menggelar dirinya sebagai Putera Rundawi! Omoooo!

Part 6: Menceritakan asal usul Kojack, siapa yang melahirkan dia dan bagaimana dia dilahirkan.
Ainaa... Pindik juga penerangan part 6 😂😂

Bah, mulakan pembacaan part 7 ar. Pindik juga kali ni part ni sebab gimbaran sy bilang dia panaaaat bh turun dari gunung 😂😂

Beberapa tahun dahulu di suatu pergunungan kediaman bunian...

ISTANA RUNDAWI

"Sy rindu anak kita, kanapa sy inda buli lawat dia hari-hari?! Kau tau juga sekelip mata sy buli lenyapkan semua manusia yang mendekati Putera Rundawi!" Kedengaran pertengkaran mulut di antara Raja dan Permaisuri Rundawi, keluarga kandung Putera Rundawi a.k.a Kojack yang dijaga manusia bernama Hildy dan Rusia.

"Kau jangan kasi dedah sangat kewujudan kita di alam manusia, Kunai! Kita sudah membuat perjanjian dengan kaum mereka. Kalau bau anak kita dihidu oleh molohing-molohing yang lain, putera kita tidak akan hidup lama! Kau faham!" Merah padam muka Raja Kuma apabila permaisurinya tidak mendengar kata.

"Sy kasi mati diorang semua! Sy tidak peduli! Sy mau anak sy balik ke pangkuan sy juga!" Masih degil dengan keputusannya, Permaisuri Kunai dengan beraninya melawan raja.

"Kunai!" Kepala Raja Kuma yang tadinya berupa seperti manusia bertukar menjadi kepala ular putih berjalur emas. Lidah hitam bercabang tiga terjelir dan taring sepanjang 10cm tersembul keluar dari mulutnya. Aura putih panas mulai keluar dari badan Raja Kuma. Permaisuri Kunai terdiam. Dia tahu kuasanya tidak setanding raja pemerintah Rundawi. Kakinya terundur beberapa tapak ke belakang, menjauhi aura putih yang membahang wajah dan badannya. Kalau saja dia berkeras nescaya dia akan lentur menjadi debu sebelum sempat menyentuh badan sang raja.

Permaisuri Kunai berlalu dari ruang istana, membawa hati yang sungguh luka. Dia rindu pada puteranya, anak yang dikandung manusia terpilih bernama Rusia. Untuk menjadikan anaknya itu sebagai pemerintah dunia Rundawi dan manusia, Permaisuri Kunai tidak dapat menghalang takdir yang zuriatnya itu mesti dilahirkan sebagai manusia. Dan sebelum dia kembali ke kerajaan Rundawi, puteranya itu harus membawa bersama pasangannya yang pada ketika itu dikandung oleh pendamping yang diamanatkan pada Odu Bodu oleh Raja Kuma. Ini bermakna dia harus menunggu lagi untuk Putera Rundawi pulang ke pangkuannya.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now