Kelahiran Cham - Part 8

208 26 6
                                    

Throwback Annie's pregnancy almost a year after Mary and April gave birth to their childs.

"James, macam lain ja kandungan sy ni tau. Risau pula sy. Kalau si Faith ada di sini kan bagus. Buli juga dia tingu kenapa," bilang Annie di suatu pagi yang inda berapa cerah. Mendung beii sebab musim hujan.

"Why? Apa yang lain? Ada movement pun ni," ujar James sambil memegang perut bini dia yang memboyot. Her due will be in another few more weeks.

"Entahlah James. Macam panas ja sy rasa perut sy ni. Sometimes sy rasa the baby is too big, sometimes sy rasa macam hilang dari perut sy," bilang Annie lagi sambil bangun dari katil dengan susah payah. Dia berjalan perlahan menuju ke bilik air. Kesian pula si James tingu si Annie begitu tapi apa buli buat. Dia pun mau ada bibit juga 😂.

"Is it? But last week follow up okey ja baby tu. Growing too fast lagi. Ko ada rasa mo demam ka kalau ko feel macam tu?" Mau risau sudah si James bila dia dengar Annie punya komplen.

"Inda juga sy demam bah. Tu perut sy ja mcm gitu but I am totally fine. Cuma banyak lendir keluar since few days ago saja," kata Annie membalas dari dalam toilet. Dahi James berkerut.

"Lendir? Ko inda cakap ma sy pun. Lendir apa juga?" Tanya James penasaran sambil berjalan masuk mengikuti bini dia ke dalam tandas.

"Ishh ko ni. Lendir keluar dari pepe la bah. Takkan dari mulut sy pula!" Memanas si lurus bendul di awal pagi (panggilan si Annie masa dia masih bujangan ni, time masih kili2 lagi sana Season 4 😂)

"Sy tau lah bah dari sana, bukan juga sy budu. Maksud sy warna apa, pekat ka, cair ka," hondiaaa ni laki pun inda kurang juga mo kepanasan 😂.

"Greenish... Normal ka tu? Pekat juga la... " balas si Annie cool down balik, realising that dia inda bagi details yang penuh tadi. Dia kasi bagus kedudukannya mengikuti tahap keselesaannya di atas mangkuk tandas.

"Cuba tingu, sekarang ada?" Tanya James sambil duduk mencangkuk di depan bini dia sudah memandangkan si Annie tidak buli tunduk 90 darjah. Tangan James mencapai tisu yang berdekatan dan mengelap celah kangkang Annie.

"Ada kah? Sebab sy rasa benda panas mengalir keluar juga," bilang Annie dan matanya beralih pada tangan James yang memegang tisu.

"Emmm... Kenapa pula warna ni lendir begini? Kalau crystal clear or white or a bit yellowish yang tu kira normal... " Kerutan pada dahi James bertambah ni. Macam mo bersambung sudah tu kening macho dia sebab belum pernah lagi gia dia nampak kes begini di hospital. James berdiri dengan tisu masih di tangan.

"Ko pigi mana bawa bawa tu tisu tu?" Tanya Annie dengan hairan.

"Pigi jumpa pakar. I'll come back soon," bilang James dan kelibatnya hilang di sebalik pintu tandas.

Annie tahu laki dia mesti pergi jumpa bapa mentuanya kerana Tedd berpengalaman luas dalam hal sebegini. Dia mengelamun kembali. Kenapa bah dengan kandungannya? Fikirannya mengingati saat saat dia disahkan mengandung. Tapak tangannya menopang dagu. Dia seperti teringat sesuatu.

"Ya kan... Can't be. Macam mana sy buli pregnant belum waktu subur sy lagi?" Matanya berkelip kelip sambil jari jemarinya memicit dahi yang tiba-tiba berdenyut sakit ni namun otaknya masih ligat berfikir. Waktu itu haidnya dalam kitaran terakhir sudah dan tidak mungkin ada persenyawaan yang berlaku dalam rahimnya dan minggu berikutnya James berada di luar kawasan menjalankan tugas selama 3 minggu. "How is it even possible?" Tanya Annie lagi pada diri sendiri sambil menggeleng gelengkan kepala.

"Annie, are you alright?" Suara si James mengejutkan si Annie dan spontan dia mendongakkan kepala. "Eh? Napa hidung ko berdarah? Ko okey ka ni?"

"Ah?" Annie menyentuh hidungnya. Setompok darah segar memenuhi hujung jarinya. "Indatau... " Blur dia sekejap. Terkejut pun ada, hairan pun ada.

TOMBOY SEASON 5 - The Supreme WarWhere stories live. Discover now