Bab 4

12.3K 65 0
                                    

Kami terkulai dan berbaring diatas tikar lantai yang tebal terdapat dalam stor tu. Masih separuh bogel. Mr. Razak ni gentleman, di terus mencari kain bagi menutup badan ku. Sambil kami baring, kami pun bersembang kosong tentang banyak perkara, sampailah kami tetidur.

Jam dinding menunjukkan pukul 5.00 pagi, aku merasakan ada tangan yang melingkar di pinggang ku. Mr. Razak yang sedang lena tidur , aku memerhatikan dan mengelus lembut pipinya. Keadaan ku yang hanya memakai panties dan payudara ku terdedah, bingkas bangun dari tempat tidur. Terus ku mengutip dan mengenakan pakaian ku yang besepah di atas lantai.

Mr. Razak masih lena dibuai mimpi, aku mengutip pakaian Mr. Razak dan menyusunnya di atas kerusi. Aku cuba mencari cara keluar dari stor ini. Selepas berberapa minit, aku terjumpa key box dibelakang almari perkakas dan dalam keybox tu ada kunci pintu depan.

' Ahhhhh, why I didn't even look for this earlier ', getus ku dalam hati.

Aku perlahan-lahan menutup badan Mr. Razak yang masih separuh bogel, dalam masa yang sama aku merasa malu jika diingatkan perbuatan ku yang gatal dan terkutuk semalam.

Aku keluar melalui pintu dengan perlahan- lahan, keluar dewan, masuk ke kereta dan zoom terus balik ke rumah.

Dengan perasaan marah, jijik dan malu dengan diriku, aku terus belari ke atas masuk ke bilik air dan melepaskan satu persatu pakaian ku. Sehingga aku melepaskan panties ku, aku tengok ada tompok air mani becampur dengan air mazi ku di panties ku.

"Ya Allah!!! Malunya aku,perempuan jenis apa aku ni!" , aku terkumat kamit seorang diri. Aku terus mandi dan mengosok seluruh badan ku, seolah - olah aku hendak membersihkan badan dan dosaku dengan bath sponge namun aku tak boleh berbuat apa-apa melainkan bertaubat.

Setelah mandi, aku dengan segera solat taubat nasuha , menangis sambil berdoa menyesali perbuatan ku yang terkutuk dan jijik sampaikan aku tertidur diatas sejadah. Aku dikejutkan apabila handphone ku berbunyi dan tertera nama nenek ku di skrin handphone ku.

" Assalamualaikum. Hello Nek ". Jawab ku.

" Waalaikumsalam, oiii Cik Nora! Kat mana ni? Dah pukul 1 ni, orang dah nak baca doa kat dewan ni. Eee anak dara ni!" , marah Nek Hjh Rani kat aku.

Aku bingkas berdiri, dan terus mengambil jubah hitam ku dan tudung instant. Drive terus ke dewan.

Sejurus aku tiba dan masuk ke dalam dewan, semua penduduk kampung sudah sibuk mengambil makanan.

' Aduh, tsk, aku dah keakhiran ni ', getus ku dalam hati sambil menjenguk- jenguk dimanakah keberadaan nenek ku tercinta.

Dalam berberapa minit, aku terlihat nenek ku melambai-lambai dari jauh, memberi signal, tempat duduk yang telah di di booknya untuk ku. Sedang ku hendak mengaut makanan aku , menjengol surrounding ku, kot- kot ada Mr. Razak.

" Eh apa Nora ni? Macam orang takut je. Sudahlah makan ", aku dkejutkan oleh nenek ku.

Selesai majilis aku pun menolong membasuh segala pinggan, piring yang digunakan dan kelibat Mr. Razak sekali pun aku tak nampak.

Namun sedang aku hendak mengeringkan segala barang basuhan, mata ku terus membutang terlihat kelibat Mr. Razak yang sedang mengangkat kerusi-kerusi kedalam. Aku terpaku dan cuba mencari tempat untuk bersembunyi.

Tetapi aku terus teringat dan bcakap seorang diri, " Eh kenapa pulak awak nak lari Nora. Okay buat macam biasa je, buat macam biasa. Everything will be fine". Aku palingkan badan ku ke direction Mr. Razak, dan bertemu lah mata kami berdua. Ku berikan Mr. Razak seikhlas- ikhlas senyuman yang kurang awkward.

Mr. Razak cuba berjalan ke arah ku dan aku terkaku, tapi secara tiba-tiba Mak Jah, jiran nenek ku, memanggil sambil menarik tangan ku, " Nora oi! Tolong mak Jah berdiri ni jap. Susah lah jadi orang tua ni".

Ku balas sambil memapah Mak Jah, " Oh kejap ye Mak Jah. Aku pun membawa Ma Jah masuk dewan" . Yes aku berjaya meloloskan diri ku,ku bcakap sendiri.

Selesai acara dan sesi membasuh,ku bersalaman dengan nenek ku, Mak Ngah,Mak Su dan terus ku balik ke rumah. Aku tahu Mr. Razak nak bercakap tentang hal semalam dengan aku, cumanya aku nak maintain the relationship as total strangers dan aku letih just nak rehat kat rumah.

Jiran Ku Terlajak Bujang [ Complete ]Where stories live. Discover now