Bab 6

10.8K 66 2
                                    

Aku sampai balik dari kerja terus aku mendamparkan badan ku di atas sofa. Aku tertanya-tanya kenapa Mr. Razak nak sangat membincangkan hal kat stor dewan tu.

Selesai aku mandi, solat aku terus unlock handphone ku. Satu per satu text dari Mr. Razak masuk.

Ping, ping, ping,

"Assalam, Nora. Minta maaf ganggu ye. Saya ni nak cakap hal kita kat stor dewan. Kalau Nora rasa text saya ni menggangu Nora, mungkin ini terakhir saya menghantar text ini saya hantar kepada Nora". Text pertama dari Mr. Razak

"Pertama-tama saya nak minta maaf sangat kerana saya rasa saya sebagai lelaki tak patut buat begitu kepada Nora. Yang kedua, saya nak minta maaf sangat kerana meragut dara Nora. Dan yang ketiga saya nak minta maaf kepada Nora, pada malam tu saya lepas je kat dalam" ,Text kedua dari Mr. Razak.

" Kalau Nora nak saya bertaggungjawab atas segala perbuatan saya, saya dengan rela. Tapi apa pun saya sangat-sangat berasa bersalah dan saya nak minta maaf kepada Nora", text ketiga dari Mr. Razak.

Berkata aku didalam hati, ' Eh serius sangat orang tua ni. Wasn't everything consensual?'

Ping

" Nora? " - text ke empat Mr. Razak .

" Waalaikumsalam, Encik Razak. Eh mana awak tau saya dara?", balas saya.

Ping

" Sebenarnya, masa awak pergi dah pergi tengah saya mengemas, ada tompokan darah atas singlet saya yang kita jadikan alas. " - text dari Mr. Razak.

" Ohhh gitu ya, sebenarnya awak, I takde masalah and salah saya jugak. I yang jadi syoitan hasut awak untuk have sex dengan I. So saya minta maaf. Dan I'm not going to hold you responsible of everything. I take it semua as penglaman or as one night stand. And I minta maaf kalau Encik Razak rasa violated. Pasal buang dalam tu nahh takpe, no worries" -balas ku.

Ping

" Sebenarnya Nora, awak adalah perempuan pertama I sentuh, sebelum ni I tak pernah bercinta atau pun apa. Jadinya saya sedikit kekok dan terkejut. Tapi saya harap lepas ni kita boleh jadi kawan ke kalau pun jiran yang mesra. Itu pun kalau Nora okay?" - balas Encik Razak.

" Boleh je " - balas ku.

Begitulah permulaan adventure saya dengan jiran ku yang sedikit tua dan terlajak bujang.

Jiran Ku Terlajak Bujang [ Complete ]Where stories live. Discover now