•⊰ 6 ⊱•

666 104 51
                                    

Episod 6

☀️☀️☀️
Pagi menyinari kota Seoul yang indah.Suga bangun dari tidur lalu membetulkan tulang tengkuk dan belakang badannya.Boleh pulak tertidur dekat bilik Historial of Kim's ni.Patutla badan sakit.

"Urgh...penatnya...Sayang~"

Dalam keadaan masih mamai,Suga memanggil isterinya.Tidak bersahut.Suga tersengih seorang diri sebelum menggaru kasar kepalanya.

"Mesti dia dah turun masak breakfast."

Suga berlari anak turun kebawah.Bibirnya tidak henti mengorak senyum.Namun,senyumannya mati serta merta.

Ruangan tingkat satu vila itu bersepah bagai tongkang pecah.Pada ketika itu,baru Suga perasan yang dia sudah tiada isteri.Sudah tiada anak.Dia duda sekarang.

"Ahh... pepagi dah gila.Mende ni Suga..."Suga mengeluh.

Langkah dipercepat kedapur bagi menyiapkan breakfast sendiri.Cukup dengan secawan nescafe dia sudah kenyang.Nasib Jungkook dan Taehyung bermurah hati berikan dia beberapa snek dan makanan.

Suga berlalu ke balkoni yang terletak di ruang tamu.Berhadapan balkoni itu ada satu tasik dan dipenuhi dengan pokok hijau yang merimbun.Suasananya tenang dan sesuai untuk dijadikan tempat berehat sambil mencicip kopi.

Sambil merenung tasik,Suga terdiam mengimbau kenangannya bersama Yoora dan Minji.Masih banyak lagi sebenarnya perkara yang ingin dilakukan bersama mereka.

Minji...

Entah kenapa gadis itu seolah olah membenci dirinya.Suga rasa seperti orang tak berguna atas dunia ni.Nasib baik dia masih tidak berniat untuk bunuh diri.Cuma,sering kali mencederakan diri.

"Aku memang tak guna..."Ayat yang sama muncul.

Sedang asyik merenung tasik,tiba tiba Suga terasa ada aura sesuatu dibelakangnya.Seperti,ada seseorang yang baru melintasi dirinya.

"Eyh?"Suga menoleh.Tiada sesiapa.Keluhan dilepaskan.Mindanya berfikir pasti Jungkook dan Taehyung datang mengacaunya lagi.

"Hoi korang,jangan memain sorok sorok boleh tak?Aku takde masa nak layan lah."

Shhhh

Kelihatan lembaga hitam melintasi tempat Suga.Terkejut Suga tiba tiba apabila lembaga itu terasa dekat dengannya.Lembaga itu berlalu pergi meninggalkan bau bau darah.

"Ah sss!!"

Akibat terlalu terkejut,terjatuh cawan nescafe dari tangannya.Pecah berderailah cawan itu dilantai.Air yang sedikit panas terkena tangan dan kaki Suga.

"Ssstt ahh!!Sakit sakit ahh sstt!!Aduhh pedih bhaii...Panas panas!!"

Kurang ajar punya hantu.Muncul tiba tiba dengan takde salam.Dahla buruk,busuk pulak tu!Hati Suga menyumpah seorang diri sambil berjalan terkedek kedek menuju bilik air.

-----💜-----

A to the G to the U to the ST'D!
A to the G to the U to the ST'D!
A to the G to the U to the ST'D!

Unforgotten Soul.Where stories live. Discover now