•⊰ 10 ⊱•

594 91 22
                                    

Episod 10

Flashback 1🥀

Tuan Kim memandang jam tangannya dengan perasaan khawatir.Dia sudah lambat pulang ke rumah.Nanti dia akan terlepas menonton perlawanan bola sepak Jepun vs Korea secara live!

"Min-hyuk!Cepat sikit!"Arah Tuan Kim pada drivernya.Min-hyuk hanya mampu mengangguk.Tiba di pertengahan jalan,kereta Tuan Kim rosak tiba tiba.

"Ya tuhan Min-hyuk!Apa jadi ni?"Tanya Tuan Kim geram.Min-hyuk garu garu kepalanya.Dia pon pelik kereta ni boleh rosak tiba tiba."Saya pon tak taulah tuan.Saya check dulu lah.Tuan tunggu sat."

"Aish...pabolah driver ni.Aku nak tengok live tu karang aku terlepas.Aduh..."

Tuan Kim membuka kot yang membaluti tubuhnya.Panas kian terasa.Yela,aircond kereta pon rosak tiba tiba.Tuan Kim memutuskan untuk keluar kereta.Tiba tiba, dia ternampak seorang lelaki menuju kearah keretanya.

Lelaki itu berjalan terhuyung hayang sambil memegang sebotol champagne.Lagak macam orang mabuk je.Tuan Kim berkerut dahi apabila melihat lelaki itu menghampiri keretanya.

"Woo!Ada kereta mahal tersadai tepi jalan!Nak bagi ke bro?Aku nak boleh?Hehee..."Lelaki itu tersengih sengih.Tuan Kim menutup hidungnya dari terbau arak yang sangat kuat dari lelaki itu.

"Encik!Sila beredar!"Min-hyuk mula lindungi Tuan Kim.Lelaki mabuk itu hanya ketawa.Dia kemudiannya ternampak briefcase yang ada ditangan Tuan Kim.

Otaknya memberi arahan.Dengan pantas,dia mengambil briefcase milik Tuan Kim sebelum melarikan diri.Tuan Kim dan Min-hyuk terkejut.Dengan cepat,Min-hyuk mengejar lelaki itu.Tuan Kim pulak tak tau nak baiki kereta.

Sejak hari itu,Tuan Kim membenci lelaki itu kerana lelaki itu kaki botol,pencuri dan disebabkan lelaki itu juga dia tak dapat tengok perlawanan bola sepak secara live.Harap wajah je hensem tapi perangai haram.

Min-hyuk tu pon acah je kejar lelaki mabuk itu tetapi tidak berjaya ditangkap pon.Sudahnya,hilangla duit 9'800'530₩ milik Tuan Kim beserta dokumen lain.

-----💜-----

"Jiminnie oppa!"

Jimin tersenyum apabila melihat Jiyeon berlari anak kearahnya.Dia mendepakan tangan supaya dapat memeluk Jiyeon.Jiyeon memeluk Jimin seeratnya.

"Jagi!Kenapa suruh jumpa dekat sini?"Tanya Jimin.Terus bertanya niat Jiyeon ingin berjumpa dengannya di Cherry Blossom Park ni.

Jiyeon tersenyum.Sudah enam bulan dia bersama Jimin dan menjadi girlfriendnya.Jadi,dia ingat dia nak jadikan hubungan ini sebagai hubungan yang sah.Pada penilaian nya,dia sudah mengenal sepenuhnya hati budi Jimin.

Padahal tidak.

"Oppa...oppa cintakanJiyeon tak?"Tanya Jiyeon.Jimin cubit pipi Jiyeon geram.

"Cinta!"

"Oppa sayang Jiyeon tak?"

"Sayang...sampai bila bila Jimin saaayaang Jiyeon!"

Unforgotten Soul.Where stories live. Discover now