•⊰ 22 ⊱•

521 73 119
                                    

Episod 22

Kelihatan Namjoon tergesa gesa masuk ke bilik pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Seoul.Komputer diatas meja menjadi sasaran.

Baru tadi dia menemui mayat Seungkwan berhampiran jalan lama di Seoul.Dia pasti,ini angkara penjenayah yang sama.

Gambar yang tadi ditangkap di lokasi pembunuhan itu dimasukkan kedalam komputer.Diteliti setiap satu gambar.Dagunya ditongkat dengan tangan.

"Tanda yang sama lagi."Ujar Namjoon perlahan.

Tanda 'JM' yang ditulis dengan darah di dinding lorong berdekatan tempat Seungkwan mati memberi klu.Bukan sekadar klu,Namjoon dah dapat agak angkara siapa.

Siapa lagi kalau bukan Jimin?

Setiap kali kes pembunuhan atau jenayah berlaku, Jimin akan meninggalkan tanda 'JM' itu.Tak kira menggunakan darah atau bahan bahan lain.

Tapi,yang buatkan Namjoon keliru,kenapa Jimin seperti tidak takut meninggalkan klu?Seolah olah,dia suka orang dapat tahu kegiatan jenayah yang dia lakukan.

Takkan dia nak popular cepat?Jimin tuh dah memang popular pun,dah dikenali dengan gelaran 'Deathman JM' sebab dialah satu satunya penjenayah Seoul yang berani tinggalkan jejak tapi masih belum berjaya diberkas polis.

"Aish!!Serabutla!"Namjoon terus menyelerakkan semua kertas kerja diatas mejanya.Dia memusingkan kerusi pejabatnya lalu menghala ke jendela besar yang menampakkan bandar Seoul.

"Berapa banyak orang kau nak bunuh,Jimin?"

Tangan dikepal kuat.Cukuplah dia lihat semua mayat bergelimpangan berpunca dari penjenayah yang belum diberkas polis.Polis diberikan amanah,seharusnya dia jalankan amanah itu.

Dia tak mahu dianggap Polis Tak Guna.

"Kalini,aku betul betul tak kenal kau,Jimin.Kau hanyalah,target aku.Deathman JM."

-----💜-----

"Heh."

TV besar yang terpampang di markas gelap Jimin memaparkan kegiatan yang berlaku di Ibu Pejabat Polis Seoul itu.Jimin tersenyum sinis sambil menghirup kopi buatannya.

"Kau fikir,kau boleh dapatkan aku?Dalam mimpilah,weyh."Jimin ketawa kecil.

Flashback

Ibu Pejabat Polis Seoul itu menjadi tatapan Jimin.Dia sudah bersedia dengan senapang di tangannya sambil menunduk diatas rooftop sebuah kedai lama.

Target ditemui,iaitu di aras tiga ibu pejabat itu.Dia mula menarik picu senapang,sebelum kedengaran cermin ibu pejabat itu berderai pecah.

Suara riuh rendah mulai kedengaran.Jimin tersenyum puas.Akhirnya,semua berjalan dengan lancar.Dia sudah melancarkan kamera pengintip di ibu pejabat itu,bukannya peluru.

Dan juga,kamera pengintip yang halus itu terletak di lokasi strategik,iaitu dibawah suatu TV yang besar.Jimin ketawa riang.Misinya berjaya!

"Weyh korang!Semua tak apa apa?"

Namjoon mulai cemas apabila tiba tiba cermin ibu pejabat aras tiga pecah akibat ditembak seseorang.Semuanya mulai melakukan siasatan dengan mencari peluru itu,namun mereka tidak perasan...

Unforgotten Soul.Where stories live. Discover now