PART 1 ROYAL WEDDING

11.8K 225 22
                                    

BROKEN INSIDE

PART 1

Laura merenung dirinya pada cermin meja soleknya. Merenung dirinya yang sudah dihias cantik dengan busana baju pengantin di tubuhnya. Cantik,dia memang cantik. Namun hati Laura terasa kosong. Entah mengapa hatinya terasa berat untuk meneruskan perkahwinan yang akan berlangsung sebentar lagi. Adakah itu keputusan yang betul? Semata mata untuk mengembirakan hati orang tuanya,dia sanggup menerima pinangan dari lelaki yang langsung dia tidak kenal. Semua itu sudah dirancang oleh keluarganya.

Sesekali terdengar keluhan terbit dari bibir mungil Laura

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sesekali terdengar keluhan terbit dari bibir mungil Laura. Jari jemarinya digenggam erat antara satu sama lain untuk menghilangkan gusar dalam hati.

Krakkk !

Pintu bilik itu dibuka perlahan dari luar. Seorang lelaki bersut hitam mula menapak masuk ke bilik yang menempatkan Laura untuk didandan oleh mak andam. Laura yang sedang melayan gementar tidak perasan akan kehadiran lelaki itu. Dia masih membelakangkan lelaki berbadan tegap itu.

Tiba tiba lelaki itu berdehem kuat mengejutkan Laura dari lamunan. Lantas Laura bangkit dan menoleh ke belakang.

“aaa.. awakk siapa?” soal Laura gagap. Sambil itu kakinya menapak selangkah ke belakang. Lelaki itu tersenyum sinis. Memang mereka tidak pernah bertemu sebelum ini atas alasan tertentu.

“I’m your husband. Err wait. Your future husband.” usik lelaki itu lalu membetulkan ayatnya. Sengaja dia mengusik gadis dihadapannya itu untuk menduga reaksi si gadis. Laura pula diam membatu. Ya salah dia juga kerana menolak untuk bertemu atau dalam erti kata lain dating dengan bakal suaminya itu. Alasannya biarlah dia mengenali lelaki itu setelah sah menjadi suaminya nanti.

 Alasannya biarlah dia mengenali lelaki itu setelah sah menjadi suaminya nanti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

#Yook Sung-jae as Mark Jason

Rasa macam nak ketuk kepala sendiri pun ada. Maki Laura dalam hati. Kemudian dia mendonggak memandang wajah lelaki itu. Not bad. Kacak! Sempat pula dia puji orang. Gatal kerrr. Laura melarikan pandangannya. Takut kantoi scan muka bakal suami.

“Dah jangan nak berangan. Turun sekarang. Orang dah tunggu kat bawah sana.” arah lelaki itu keras. Laura yang sedikit terkejut mendengar suara lantang lelaki itu mula berasa takut. Kelam kabut dia keluar dari bilik itu menuju ke tangga. Belum sempat kakinya melangkah di anak tangga pertama, lengannya dipaut ke belakang hingga menyebabkan tubuh kecilnya terdorong kebelakang.

BROKEN INSIDE ✔Where stories live. Discover now