32 - P U J U K 🐊

6.3K 188 29
                                    

P R E S E N T ;

~ H a t i  U n t u k  C i k g u ~

♡♡♡

SEBAIK SAJA dia pulang dari Tadika, terus saja dia ke hospital untuk melawat Thaqief. Walau kehadirannya tidak diterima, namun tabah hati jugalah dia datang melawat. Pintu wad dikuak, Thaqief dan Puan Fizah menoleh. Tersenyum wanita itu berdiri, tangan Puan Fizah disalam.

"Assalamualaikum auntie"

"Walaikumsalam, Fina dari rumah ke?"

"Tak auntie, Fina baru balik dari Tadika" jawab Syafina, kelam kabut juga dia tadi. Puan Fizah tersenyum tipis, gadis ini sentiasa setia menemani anak lelakinya dari hari pertama Thaqief di situ.

"Kau buat apa dekat sini?"

"Qief" Puan Fizah menegur, tanda tidak suka dengan soalan anaknya itu. Kasar betul!

"Cikgu, saya datang nak-"

"Ibu boleh keluar sekejap tak? Ada benda Qief nak bincang dengan perempuan tak faham bahasa ni" ujar Thaqief, Syafina menunduk,

"Jaga mulut tu Qief! Jangan main pakai lepas je, Fina ni pun ada perasaan" Puan Fizah memberi amaran, dia melangkah keluar. Sempat lengan Syafina diusap perlahan, harap gadis itu bertabah dengan layanan anaknya itu.

"Kau ni tak malu ke?" sinis soalan Thaqief lemparkan, Syafina hanya diam menunduk.

"Eh aku cakap dengan kau ni!" suara Thaqief meninggi, tersentak Syafina mendengarnya.

"Kau tahu tak aku benci tengok muka kau kat sini? Dari first day aku sedar, kau beria sangat mintak maaf apa hal? Eh aku rasa baik kau balik lah, aku meluat tengok muka kau. Kenal pun tak, tiba-tiba acting macam dah kenal lama" Thaqief mendengus, tidak senang dia melihat gadis di hadapannya ini.

"Aku tak tahu lah apa masalah kau sekarang ni cuma aku nak kau jangan kacau aku lagi. Aku tak kenal kau pun, so better kau bla and jangan datang lagi. Faham?" ujar Thaqief tanpa belas kasihan walau gadis di hadapannya ini sudah mengalirkan airmata, Syafina menghela nafas.

"Saya tak tahu apa yang cikgu fikirkan sekarang, saya cuma tak faham kenapa cikgu bencikan saya sedangkan cikgu ingat saya pun tak. Saya tak tahu sama ada cikgu memang tak ingat saya ataupun memang tak nak ingat saya, saya mintak maaf kalau saya buat cikgu tak selesa dengan kehadiran saya. Bukan saya tak terima cikgu tapi saya takut, saya takut cikgu sakitkan hati saya lagi.

Sebenarnya saya pun rindukan cikgu lepas apa yang jadi ni, saya masih sayangkan cikgu. Hati saya memang sampai bila pun akan tetap untuk cikgu, tapi saya tak mampu nak terima cikgu semula sebab saya takut. Jujur hati saya masih cintakan cikgu, sayang saya pada cikgu tak pernah kurang sikit pun walau apa yang saya terima.

Kalau cikgu betul tak ingat saya, saya rasa tak perlulah cikgu tanya orang pasal saya. Biarlah segalanya jadi tanda tanya, mungkin kita memang tak ada jodoh. Walau apa pun jadi saya tetap cintakan cikgu, saya tetap tunggu cikgu. Saya doakan cikgu cepat sembuh, saya balik dulu. Assalamualaikum" panjang lebar Syafina meluahkan rasa, dia melangkah keluar dari bilik.

Thaqief tersenyum, padan muka!

🐢🐢🐢

Hati Untuk Cikgu Where stories live. Discover now